طرح پشتیبانی از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : طرح پشتیبانی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری برای اشتغال آنها به زودی اجرا می شود.

دانش روز – خسرو یعقوبی : به گزارش واحد مرکزی خبر ، خانم نسرین سلطانخواه در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی افزود : در این طرح امکان همکاری این افراد در شرکت های دانش بنیان موفق فراهم می شود و این کار علاوه بر کمک به تقویت بنیه علمی این شرکت ها ، برای اشتغال سریعتر این افراد نیز مفید است.
وی گفت : در دوره ای یک تا دو ساله هزینه همکاری این افراد را با شرکت های دانش بنیان موفق  از سوی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تأمین و آن را تضمین خواهیم کرد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت : بر اساس طرحی که توافقنامه اولیه آن با مسئولان وزارتخانه های علوم ،‌تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و علوم پزشکی حاصل شده است ، دانش آموختگان کارشناسی ارشد واجد شرایط استعداهای برتر بنیاد ملی نخبگان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری از طرف این بنیاد بورسیه تحصیلی دریافت خواهند کرد.
سلطانخواه افزود : تعداد سهمیه هرسال اعلام خواهد شد و این اقدام در دوره بعدی دکتری عملی می شود.
وزاتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش ، مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار کنندگان سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی بودند.
مراسم پایانی این جشنواره در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *