واگذاری سیم کارتهای نسل سوم از کرج

ضریب نفوذ تلفن همراه 73 درصد شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی شبکه اپراتور سوم تلفن همراه، واگذاری سیم کارت های این اپراتور را از کرج اعلام کرد و گفت: هم اکنون فرم های ثبت نام برای دریافت این سیم کارت ها ارائه شده و این اپراتور در حال انتخاب نمایندگی های فروش سیم کارت است.

دانش روز – خسرو یعقوبی : به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم پور امروز در مراسم رونمایی از برند سیم کارت نسل سوم با نام تجاری رایتل، سهامداران اصلی این پروژه را 32 میلیون ایرانی عضو سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و با اشاره به گسترش حوزه ارتباطات در کشور اظهار داشت: هم اکنون 54 میلیون نفر از تلفن همراه در کشور استفاده می کنند و ضریب نفوذ این کالای ارتباطی 73 درصد است اما بر اساس چشم انداز برنامه پنجم توسعه ضریب نفوذ موبایل به بیش از 110 درصد در کشور خواهد رسید.

وی با اشاره به بازار جهانی 6 میلیاردی موبایل خاطر نشان کرد: هم اکنون یک میلیارد نفر در دنیا از سیم کارتهای نسل سوم استفاده می کنند و تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارای شبکه نسل سوم هستند و حتی کشورهای پیشرو نیز وارد موبایل نسل چهارم شده اند.

کرم پور با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات، تنظیم بازار ارتباطی کشور را به عهده دارد، تاکید کرد: اپراتور سوم تا پایان دوره حفاظت 2 ساله خود زمان دارد تا سیم کارتهای نسل سوم را در بازار عرضه کند و پس از آن به اپراتورهای دیگر مجوز داده می شود که وارد شبکه نسل سوم شوند.

وی آغاز به کار شبکه نسل سوم موبایل را نقطه عطفی در مسیر فناوری و نحوه سرویس دهی به مردم عنوان کرد و ادامه داد: تامین تلکام خصوصی ترین شرکتی است که به آن مجوز فعالیت در عرصه ارتباطات کشور داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شبکه نسل سوم موبایل در کرج آماده است، گفت: این شبکه در حال آماده شدن در تهران است و مدتهاست که سیم کارتهایی برای تست در دست افراد متخصص این حوزه قرار دارد.

وی در مورد تاخیر 6 ماهه در راه اندازی این شبکه نیز گفت: هر کار بزرگی سختی هایی دارد و ما اصرار داشتیم که این کار با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر عرضه شود. هم اکنون نیز اپراتور سوم فرم های ثبت نام را در کرج عرضه کرده و نمایندگی فروش خود را انتخاب کرده است.

وی 6 ماه گذشته را دوره کیفیت سازی و کیفیت یابی خدمات این اپراتور عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود با حضور اپراتور سوم در بازار تلفن همراه کشور هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *