اظهارات کلینتون مملو از تناقض، زمان برقراری رابطه با آمریکا نرسیده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات هلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای برقراری رابطه با تهران تصریح کرد: ما از این اظهارات زیاد شنیده ایم، این سخنان پر از تناقضات است.

دانش روز – خسرو یعقوبی:  علی اکبر صالحی بعد از دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی حضور یافت و در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران و صادقانه بودن این اظهارات تصریح کرد: ما از این اظهارات زیاد شنیده ایم، این سخنان پر از تناقضات است، از طرفی برای برقراری رابطه اظهار علاقه می کنند و از طرفی دیگر صحبت هایی می‌شود که همسنگ با سخنان قبلی نیست.

صالحی با بیان اینکه تا زمانی که این تناقضات وجود داشته باشد و نیت صادق نباشد، مذاکره معنا ندارد گفت: جمهوری اسلامی ایران در 32 سال گذشته ثابت کرده که کشوری است متکی به خود و برای استقلالش حاضر است هر هزینه ای را بپردازد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایران تا امروز هزینه های فراوانی برای حفظ آرمان های خود پرداخت کرده است و به همین اعتبار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به عنوان کشوری قدرتمند ظاهر شده است.

صالحی تأکید کرد: بنای ما برقراری رابطه با همه کشورهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی است که آن را نامشروع می دانیم.

وزیر خارجه اضافه کرد: برقراری رابطه زمانی معنی دارد که طرفین بدون پیش شرط و هم سطح وارد گفتگو شوند که به نظر می رسد زمان آن هنوز فرا نرسیده است.

صالحی ادامه داد: آمریکا هنوز به اعتبار منطق قدرت با تکبر و استکبار رفتار می کند و دیر یا زود باید متوجه این حقیقت شود که ایران کشوری نیست که کسی بخواهد از موضع تکبر با او صحبت کند.

صالحی ابراز امیدواری کرد زمانی فرا رسد که عقلانیت و منطق در سیاست خارجی آمریکا حاکم شود و گفت: اگر آمریکا از منطق تبعیت کند خیلی مسائل فرق خواهد کرد و از طریق منطق و نیت صادق آنها باید وارد مسائل بین‌المللی شوند.

وی یادآور شد: تا امروز آمریکایی ها در مجموع مسائل بین‌المللی فقط از منطق زور و تزویر استفاده کرده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *