اعدام 4 متهم خمینی شهر در پارک بهشت

4 ماه و نیم پس از حادثه تجاوز دسته جمعی صورت گرفت

پارک بهشت خميني شهر بامداد چهارشنبه محل اجراي حكم چهار محكوم حادثه تجاوز گروهي به زنان در يکي از باغ‌هاي اطراف اين شهر بود. به این ترتیب، چهار متهم اصلي پرونده حادثه خميني‌شهر سحرگاه دیروز در ملأعام بالاي چوبه دار رفتند.

دانش روز – خسرو یعقوبی: سوم خرداد سال‌جاري، 13 نفر که قمه، چوب و چاقو در دست داشتند به يک محفل خصوصي در باغي در شهرستان خميني شهر حمله کردند و پس از زنداني کردن مردان، زنان را به باغ ديگري منتقل و در آنجا به آنها تجاوز کرده بودند. 
بر اساس راي صادره كه در ديوان عالي كشور نيز تاييد شده بود، 4 متهم اصلي اين پرونده در پارک بهشت شهرستان خميني‌شهر و در ملأ عام به دار مجازات آويخته ‌شدند. متهم رديف اول عباس، مجرد (24 ساله) داراي دو فقره سابقه کيفري با اتهام آدم ربايي و رابطه نامشروع در سال 83 و 87، نفر دوم رجب علي معروف به علي سياه، مجرد ( 23 ساله) داراي پيشينه کيفري با اتهام قدرت نمايي با قمه، شرب خمر و رابطه نامشروع، متهم سوم اصغر، مجرد (20 ساله) داراي پيشينه کيفري با اتهام قدرت نمايي با چاقو، شرب خمر و رابطه نامشروع و متهم رديف چهارم منصور، مجرد (25 ساله) داراي سابقه کيفري آدم‌ربايي در سال 84، نسبت به اتهام زناي به عنف در اين پرونده به اعدام محكوم شده بودند. به گفته مقامات قضايي دادگستري استان اصفهان، پرونده درباره ساير متهمان همچنان باز است. همچنین حجت‌الاسلام رضايي دادستان خميني شهر نيز در پايان مراسم اعدام به خبرنگاران گفت: هنوز نسبت به دو نفر از متهمان که پس از صدور راي دستگير شدند، راي صادر نشده است. پرونده دو نفر از متهمان که براي آنها 28 سال حبس صادر شده است، نسبت به اتهام تجاوز به عنف مفتوح است.
لحظات اعدام
به گزارش ایسنا،چند دقيقه‌اي به زمان اجراي حكم باقي مانده بود که متهمان با سه خودروي ويژه نيروي انتظامي وارد محوطه پارک بهشت شدند. يکي از آنها بدون چشم بند بود و سرخي چشمانش به خوبي حكايت از پشت سر گذاشتن شبي دشوار داشت؛ اما سه محكوم ديگر چشم بند داشتند. يکي از محكومان دست‌هايش را به هنگام پياده شدن مشت کرده بود و انگشتانش را به هم فشار مي‌داد و حتي پس از اعدام نيز به همين حالت باقي ماند. محمدرضا حبيبي، دادستان عمومي و انقلاب اصفهان قبل از شروع رسمي مراسم اعدام در سخناني گفت: «برادران و خواهران، وقوع چنين وقايع و اتفاقاتي نتيجه فاصله گرفتن از ارزش‌ها، اعتقادات و آموزه‌هاي ديني است و هرچه از دستورات ديني بيشتر فاصله بگيریم، شاهد وقوع بيشتر آن هستيم. اگر شارع مقدس، رهبران ديني و قرآن تاکيد به حفظ حجاب، پوشش شرعي و حلال و حرام در روابط خصوصي، شخصي و حتي در ميهماني‌ها و جشن‌هاي خصوصي دارند به همين علت است که زنان و نواميس از شر متجاوزان در امان باشند. اين تذکرات شرعي را بايد جدي بگيريم.»در ادامه،‌ با قرائت حکم دادگاه و با ذکر صلوات، متهمان براي اجراي حکم آماده شدند. ساعت شش و هشت دقيقه صبح با شعار الله اکبر چهار متجاوز با طناب‌هايي سفيد به دار مجازات آويخته شدند و آخرين ثانيه‌هاي زندگي‌شان نيز آويزان بر طناب دار پايان يافت. يکي از متهمان از زمان پياده شدن از خودروي نيروي انتظامي زير زبان جمله «يا حسين، يا حسين، شفاعتم کن» را نجوا مي‌کرد و اين نجوا تا پيش از کشيده شدن طناب دار نيز ادامه داشت. متهم ديگر نيز با گفتن صلوات و با قدم‌هايي آهسته و لرزان به استقبال چوبه‌دار ‌رفت. نفر سوم با نفس‌هايي به شماره افتاده قبل از کشيده شدن طناب از حال رفت. همهمه‌اي جمعيت را فراگرفت، يکي مي‌گفت بي‌هوش شده است و ديگري مي‌گفت سکته کرده است.
حادثه باغ خمینی شهر
در يکي از شب‌هاي خردادماه 14 نفر از شهروندان اصفهاني شامل 8 مرد و 6 زن شامل دو زوج، چهار خواهر و برادر با تعدادي از دوستان خود که يکي از آنها جزو اقليت‌هاي مذهبي است به مناسبت روز زن در يكي از باغ‌هاي اطراف خميني‌شهر اصفهان ميهماني برگزار كرده بودند كه تا پاسي از شب ادامه داشته است. اين ميهماني توسط باغبان باغ مربوطه به افراد حاضر در باغ مجاور كه همگي داراي سابقه كيفري بودند، اطلاع داده مي‌شود، اين افراد نيز با اطلاع دادن به ديگر دوستان خود كه آنها نيز از مجرمان سابقه‌دار بودند از برگزاري ميهماني در باغ مطلع شدند و با توجه به شرايط خاص مكاني و زماني محل، درحالي که قمه، چوب و چاقو در دست داشتند وارد باغ شده و با تهديد مردان حاضر در ميهماني، آنها را در ساختمان مسکوني باغ حبس کردند و زنان را به محلي ديگر انتقال دادند و در نهايت به زنان تجاوز کردند. سه نفر از متهمان اصلي پرونده در روزهاي اوليه در منطقه دستگير شدند و تعدادي نيز در استان‌هاي مرزي در حال فرار توسط نيروي انتظامي دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
احکام سایر متهمان
متهماني که محاکمه شدند 9 نفر بودند که چهار نفر به اتهام تجاوز به عنف به اعدام در ملأعام و نسبت به اتهام حبس غير قانوني، آدم ربايي، سرقت همراه با آزار و اذيت به 28 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شدند. متهم رديف پنجم و ششم (جواد و روح الله) به 28 سال حبس تعزيري و شلاق نسبت به اتهام آدم ربايي، سرقت مقرون به آزار و اذيت و آدم ربايي محکوم شدند، ولي پرونده اين افراد نسبت به اتهام تجاوز به عنف همچنان مفتوح است. متهم رديف هفتم و هشتم و نهم در خصوص اتهام تجاوز به عنف برائت حاصل کردند. مقامات دادگستري استان اصفهان اعلام كردند كه پرونده نسبت به اجراي حكم ساير متهمان و همچنين متهمان دوازدهم، سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم که متواري هستند، مفتوح است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *