برگزاری مانور نظامی آمریکا و 24 کشور دیگر در خلیج‌فارس

روزنامه آمریکایی نيويورك تايمز از برگزاري بزرگترين مانور نظامي در خليج فارس و استقرار سيستم دفاع موشكي آمريكا در قطر خبر داد.
به گزارش ايسنا، روزنامه نيويورك تايمز در مقاله‌اي نوشت كه بزرگترين مانور تاريخي خاورميانه اواخر ماه جاري ميلادي با حضور 25 كشور جهان از جمله آمريكا در خليج فارس برگزار مي‌شود.

به ادعای اين روزنامه، مانور مذكور بر مين‌روبي خليج فارس تمركز دارد و پيامي قوي به ايران است مبني بر اينكه ائتلاف بين‌المللي بوجود آمده در جهان به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.
اين روزنامه همچنين فاش كرد: واشنگتن اقدامات خود را براي ايجاد سامانه راداري دفاع موشكي در قطر افزايش داده و قرار است اين سامانه در ماه‌هاي آينده به طور رسمي فعاليت‌هاي خود را در اين كشور حوزه خليج (فارس) آغاز كند.
اين سامانه دفاعي به همراه دو سامانه دفاع موشكي ديگر كه در تركيه و سرزمين‌هاي اشغالي نصب شده‌اند هر نوع فعاليت موشكي در منطقه را به طور دقيق پوشش خواهند داد. به نوشته نيويورك تايمز، سامانه دفاع موشكي جديد آمريكا در قطر هر نوع فعاليت موشكي ايران اعم از هسته‌اي و غيرهسته‌اي را زير ذره‌بين قرار خواهد داد.
در بعد سياسي نيز نيويورك تايمز ادعا كرد كه باراك اوباما رييس‌جمهور آمريكا، قصد دارد سخناني بسيار مهم خطاب به مسوولان ايراني ايراد و در آن خط قرمزها را مشخص كند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *