جدول شکایات مردم از ارائه‌دهندگان سرویسهای ارتباطی، 496 شکایت در 5 ماه

مشترکان سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با ارائه 496 شکایت طی 5 ماه نخست امسال به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نارضایتی خود را از سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه و فناوری اطلاعات اعلام کردند.
خسرو یعقوبی: به گزارش دانش روز به نقل از مهر، در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 469 شکایت از سوی مشترکان سرویسهای ارتباطی و 49 مورد شکایت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره نحوه خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است.

در این راستا هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات  و مواردی که اپراتورها حداقل ها را رعایت نکرده اند در مجموع 11 اخطار به اپراتور اول، 5 اخطار به ایرانسل و 3 اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.

رضا تقی پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره های 6 ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.

مشترکان 469 بار از اپراتورهای ارتباطی شکایت کرده اند

به گزارش مهر، در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 469 شکایت از سوی مشترکان سرویسهای ارتباطی درباره نحوه خدمات ارائه شده توسط اپراتورها به رگولاتوری ارائه شده که از مجموع شکایات واصله حدود 60 مورد مربوط به ارائه خدمات نامطلوب اپراتورهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات بوده که 56 مورد از این تعداد رسیدگی و پاسخ های لازم به مشترکان ارائه شده است.
 
همچنین در 5 ماه نخست امسال 49 مورد درخواست نیز از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات مطرح شده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به درخواستها رسیدگی و پاسخ لازم را به مخاطبان ارائه کرده است.
 
مشترکان همراه اول خواستار افزایش کیفیت پوشش دهی هستند
 
به گزارش مهر و طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیشترین درخواستهای ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری در 5 ماهه نخست امسال مربوط به حوزه تلفن همراه بوده که 140 مورد از این شکایات به اپراتور موبایل همراه اول تعلق داشته است.
 
براین اساس بیشترین خواسته مردم در حوزه اپراتور همراه اول مربوط به افزایش پوشش موبایل بوده به گونه ای که در پنج ماهه نخست امسال 34 مورد درخواست برای رسیدگی در زمینه نحوه پوشش دهی همراه اول به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است.
 
مشترکان ایرانسل خواستار رسیدگی به مزاحمتهای تلفنی هستند
 
به گزارش مهر، طی 5 ماهه نخست امسال 269 شکایت نیز از نحوه ارائه خدمات اپراتور دوم موبایل – ایرانسل – از سوی مشترکان به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه شده که بیشترین خواسته مردم رسیدگی به مزاحمت های تلفنی صورت گرفته از سوی سیمکارت های این اپراتور بوده به نحوی که گفته شده طی این مدت 174 مورد درخواست در این زمینه به رگولاتوری ارائه شده است.
 
جدول میزان شکایت مردم از اپراتورها
 
درخواست شکایت تعداد شکایت  بیشترین موضوع شکایت میزان رسیدگی
شکایت از اپراتورهای دیتا  60 مورد  عدم اطلاع رسانی و قطع و وصلی سرویس  56
شکایت از اپراتور همراه اول  140مورد  پوشش نامناسب  و کیفیت شبکه (34مورد)  –
شکایت از اپراتور ایرانسل  269مورد  مزاحمتهای تلفنی (174 مورد)  –
شکایت نمایندگان مجلس 49مورد  –  49
مجموع  508مورد  –  105

 
 
پروانه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در خطر تعلیق
 
به گزارش مهر ، براساس گفته مسئولان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت حتی یک کاربر سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطی می تواند پروانه اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات را با مشکل تعلیق یا اخطار مواجه کند.
 
با این حال از مشترکان خواسته شده که در اقدام نخست شکایت خود را درباره سرویس های ارائه شده به اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات اعلام کنند و در صورت عدم پاسخ مناسب، شکایات مدنظر خود را به دو صورت حضوری و غیرحضوری با رگولاتوری درمیان بگذارند تا در کوتاهترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *