مناظره مکتوب عسگراولادی با حسین‌شریعتمداری

حبیب‌الله عسگراولادی به سرمقاله هفته گذشته روزنامه کیهان که درباره مواضع اخیر او بود، پاسخ داد. حسین شریعتمداری، مدیر مسوول این روزنامه هم مجددا در یادداشتی به این اظهارات عسگراولادی جواب داد و متن این مناظره مکتوب در شماره دیروز روزنامه کیهان منتشر شد.

تاکید عسگراولادی بر مواضعش
بر این اساس، عسگراولادی خطاب به شریعتمداری نوشت: امام(ره) فرمودند: «دشمن اصلی ما آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است»، اما عده‌ای از روی غفلت در انتخابات سال 88 رقبای خود را شیطان اکبر نامیدند و یک «رقابت انتخاباتی» را با کارگردانی سرویس‌های دشمن به صورت یک «منازعه ملی» درآوردند.
وی همچنین نوشت: اینکه شما بگویید افرادی در داخل کشور «سران فتنه» بودند و بنده بگویم آنان «فتنه زده» بودند هیچ تغییری در نرخ اتهامات و جرائم و مجازات‌های آنها از سوی مردم و نظام حاصل نمی‌شود… سخن من پس از سه سال از فروکش کردن غبار فتنه این است که آیا راهی می‌توان برای بازگشت کسانی که به هر دلیل در این فتنه گرفتار شدند به خیمه انقلاب و امام و نظام پیدا کرد؟
عسگراولادی افزود: بنده تصمیم گرفتم از آبرویی که برخی فکر می‌کنند از همراهی با نظام و امام(ره) و رهبری دارم باب گفت‌وگو را با کسانی که در این فتنه به نوعی گرفتار شدند با ادبیاتی متفاوت آغاز کنم… این را هم از باب توضیح بگویم این مواضع مربوط به خودم است از سوی هیچ‌کس هم ماموریت برای گفت‌وگو ندارم.
پاسخ حسین شریعتمداری
اما حسین شریعتمداری در پاسخ به عسگراولادی نوشت: استاد بزرگوار! آدم زنده که وکیل و وصی نمی‌خواهد! در حالی که هیچ یک از سران فتنه حاضر به محکوم کردن جنایات یاد شده نیستند، حضرتعالی چه اصراری دارید که آنها را فقط «فتنه زده» بنامید؟!
شریعتمداری در بخش دیگری از پاسخ خود نوشت: اگر سران فتنه را فقط «فتنه زده» بدانیم ضمن آن که واقعیات موجود را نادیده گرفته‌ایم، جنایات آنان را که وطن فروشی و ایفای نقش ستون پنجم دشمن از جمله آنها است، در حد و اندازه افراد فریب خورده پايین آورده و از خیانت‌های یاد شده تبرئه کرده‌ایم!
وی خطاب به عسگراولادی افزود: آبروی شما متعلق به خودتان نیست بلکه برآمده از یک عمر فداکاری و پاکبازی برای اسلام و مسلمین است و باعث افتخار همه انقلابیون. این گوهر ناب، گرانبهاتر از آن است که به دستاویزی در دست دشمنان برای حمله به اسلام و نظام تبدیل شود!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *