هاشمی، خاتمی و ناطق می‌توانند نقش میهنی خویش را ایفا کنند

نامه دوم 7 اصلاح طلب به عسگر اولادی

سایت خبری الف نوشت: مواضع اخير عسگراولادي درباره معترضان سال 88 با استقبال جمع كثيري از منتقدان و اصلاح‌طلبان و حتي بعضي از اصولگراها مواجه شد. هفت نفر از اصلاح‌طلبان نامه‌اي نوشتند و سخنان او را به مثابه طليعه‌اي براي گفت‌وگو و باز شدن فضا ارزيابي و از او تشكر كردند.

عسگراولادي نامه آنها را بي‌پاسخ نگذاشت و البته پاسخ خود را با انتقادهايي نيز همراه كرد؛ از جمله اينكه از آنها خواست پشتيبان ولي فقيه باشند تا كشور دچار ديكتاتوري نشود. اين هفت اصلاح‌طلب به تازگی پاسخ نامه عسگراولادی را با نامه دوم خود داده‌اند که در آن آمده است: امروز همچنان نيازمند اجراي بدون تنازل قانون اساسي در تمامي اركان و سطوح هستيم. ما به همه اركان قانون اساسي پايبندي داريم. استفاده مقطعي و دل‌خواسته از اين قرارداد ملي و فراموشي بخش‌هاي اصلي كه به حقوق مردم و تكاليف حكومت‌ها مربوط است، نوعي سوءاستفاده از قدرت و بازي با كلمات و يك رفتار بي‌پرنسيب است.
نامه ابراهيم اصغرزاده، الياس حضرتي، جواد حق‌شناس، سعيد ليلاز، رضا نوروززاده، مسعود سلطاني‌فر و اسماعيل دوستی خطاب به عسگراولادی می‌افزاید: ما هنوز مي‌توانيم با تكيه بر داشته‌هاي خود شرايط را براي زندگي مردم آسان‌تر نماييم. ما هنوز چهره‌ها و شخصيت‌هايي را در ميان جامعه داريم كه مي‌توانيم از اعتماد ملي ايرانيان براي عبور از اين بحران‌ها سود ببريم. منوط بر اينكه اين فرصت‌ها از دست نرود و ما به سرزمين سوخته نرسيم. بزرگاني چون سيد محمد خاتمي، هاشمي‌رفسنجاني و ناطق نوري مي‌توانند در اين بزنگاه‌هاي تاريخي نقش ملي و ميهني خويش را ايفا نمايند. ما براي عبور از بحران فقط به مردان رزم و امنيت نياز نداريم، به مردان پخته سياست بيشتر محتاجيم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *