واکنش امام جمعه رفسنجان به مسمومیت 350 نفر بر اثر مصرف الکل متانول

در رفسنجان بر اثر مصرف نوشیدنی سمی و مسمومیت شدید 5نفر جان خود را از دست دادند. روز پنجشنبه پخش خبری مبنی‌بر مسمومیت عده‌زیادی بر اثر مصرف نوشیدنی سمی، شهر رفسنجان را در شوک فرو برد.

مسمومیت براثر مصرف الکل متانول جان حداقل 5 نفر را گرفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در این رابطه اظهار داشت: ساعت 3 بامداد پنجشنبه گذشته نخستین مورد مسمومیت با نوشیدنی سمی به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب مراجعه می‌کند و مورد درمان قرار می‌گیرد. دکتر حمید نجم الدینی افزود: تا قبل از ظهر پنجشنبه 75تا 80نفر دیگر نیز به اورژانس مراجعه کردند که این وضع تا بعدازظهر ادامه داشت و در این زمینه تخت‌های اضافی نیز برای بیمارستان علی ابن ابیطالب درنظر گرفته شد.

این مسئول بیان داشت: هم‌اکنون تعدادی از افرادی که از این نوشیدنی سمی استفاده کرده‌اند در کما به‌سر می‌برند، تعدادی بینایی کامل خود را از دست داده‌اند و تعدادی نیز در حال دیالیزشدن هستند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: درمجموع تاکنون بیش از 200نفر براثر مسمومیت شدید در مراکز درمانی شهرستان رفسنجان و شهرستان‌های اطراف بستری شده‌اند.

نمونه خون این افراد نیز به آزمایشگاه رفرنس در مرکز استان کرمان و تهران ارسال شده تا عامل مسمومیت مشخص شود. اما متخصصان با توجه به علائم ازجمله نابینایی، مشکلات کلیوی برای این افراد، عامل آن را متانول می‌دانند. در همین حال دادستان رفسنجان آخرین آمار مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت این نوشیدنی سمی در رفسنجان را حداقل ، 5نفر اعلام کرد. محمود علیزاده اظهار داشت: تاکنون بر اثر مسمومیت این نوشیدنی سمی در رفسنجان، مرگ 5نفر به‌طور قطعی اعلام شده است. این مسئول قضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون کسی در این رابطه دستگیر شده است؟ گفت: تاکنون در این رابطه 3نفر مظنون دستگیر شده‌اند که تحقیقات هنوز ادامه دارد.

واکنش امام جمعه رفسنجان به مسمومیت 350 نفر

تکمیلی – دنیای اقتصاد – در پی مسمومیت بیش از 348 تن بر اثر مصرف الکل متانول در رفسنجان امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم برای کم فروغ کردن ارزش‌های والای انسانی این شهرستان و بحث انتخابات عده‌ای نابخرادانه اقدام به توزیع نوشیدنی‌های سمی در این شهر کرد‌ه‌اند، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند ذره‌ای از ارزش‌های والای این شهر و مردمانش بکاهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین “عباس رمضانی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درخصوص مسمومیت 348 نفر از جوانان رفسنجانی بر اثر مصرف متانول اظهار کرد: بر اساس آنچه که مرکز فوریت‌های پزشکی و شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است، این حادثه به علت مصرف نوشیدنی‌های نیروزا رخ داده است.

دستگیری سه نفر در رابطه با مسمومیت ها

وی افزود: طبق آمار، 348 نفر در این رابطه دچار مسمومیت شده‌اند که شش نفر آنها فوت کرده‌اند.

رمضانی‌نژاد با بیان اینکه سه نفر از توزیع کنندگان این نوشیدنی‌های مسموم دستگیر شده‌اند، گفت: به محض وقوع حادثه، تمام امکانات رفسنجان و مسئولان دست به کار شده و با تلاش مجدانه، اقدام به مهار این مسئله کردند.

امام جمعه رفسنجان افزود: علت این حادثه در دست بررسی است اما احتمال می‌دهیم که برای کم فروغ کردن ارزش‌های والای انسانی این شهرستان و بحث انتخابات، عده‌ای، نابخردانه دست به این حرکت زده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند ذره‌ای از ارزش‌های مردم این منطقه بکاهد، ادامه داد: احساس شخص بنده این است که در وقوع چنین ماجرایی، دستی در کار بوده است.

رمضانی اظهار کرد: این‌گونه حرکت‌ها به عقیده بنده توطئه‌ای برای بدنام کردن رفسنجان است.

وی ضمن قدردانی از تیم پزشکی و مسئولان شهرستان برای کنترل این مسئله، افزود: بیش از شش هزار جوان رفسنجانی امسال در اعتکاف شرکت کرده‌اند و ما از این خطه هزار شهید والامقام را تقدیم اسلام و نظام و انقلاب کرده‌ایم.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: ما امروز افتخارمان این است که در رفسنجان بیش از هزار نفر روحانی و طلبه و بیش از پنج هزار نفر رزمنده دفاع مقدس داریم.

رمضانی با اشاره به هزار شهید دفاع مقدس در این شهرستان گفت: بیش از 186 نفر آزاده سرفراز هم در رفسنجان داریم.

وی از تحصیل هزاران نفر دانشجو در این شهرستان نیز خبر داد و اظهار کرد: اما عده‌ای نابخردانه می‌خواهند این ارزش‌های والای انسانی و خدمات ارزشمندی که رفسنجانی‌ها در دوران انقلاب و جنگ و بعد از آن انجام داده‌اند را زیر سوال ببرند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اما این همه نورانیت را کسی نمی‌تواند با چنین توطئه‌های حتی ذره‌ای زیر سوال ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *