چلسی – آرسنال در آینه آمار

آبي ها در روزي که دروگبا را در اختيار ندارند بايد به مصاف شاگردان ونگر بروند؛ غيبت اين مهاجم ساحل عاجي مي تواند براي چلسي گران تمام شود.

دانش روز – خسرو یعقوبی: امروز دو تیم لندنی چلسی و آرسنال در استمفوردبریج مقابل هم قرار خواهند گرفت. شاید برایتان جالب باشد تا مروری آماری بر مصاف این دو تیم بیندازیم .

– آرسنال در هیچ یک از چهار دیدار خارج از خانه این فصلش به پیروزی نرسیده است. این بدترین رکورد توپچی ها از سال 1992 است. البته بدترین رکورد در این زمینه در سال 1988 بود که در 9 دیدار خارج از خانه به پیروزی نرسیدند.

– دیدیه دروگبا، مهاجم ساحل عاجی چلسی، که به دلیل محرومیت نمی تواند تیمش را در دیدار امروز همراهی کند، در 14 رویارویی با آرسنال در همه رقابت ها، 13 بار دروازه این تیم را باز کرده است. در این 14 دیدار، چلسی 10 پیروزی و 3 تساوی کسب کرده و تنها یک بار شکست خورده است. اما در سه دیداری که او حضور نداشته چلسی دو بار شکست خورده و تنها یک تساوی به دست آورده است.

– آرسنالی ها تاکنون 6 بار در لیگ برتر در استمفوردبریج به پیروزی رسیدند که بیش از هر تیم لیگ برتری دیگر بوده است.

– رابین فن پرسی در 26 دیدار لیگ برتر در سال 2011، 25 بار گلزنی کرده است. این ستاره هلندی در 12 دیدار اخیرش در لیگ برتر، 11 گل به ثمر رسانده و در آخرین پیروزی توپچی ها در استمفوردبریج در نووامبر 2008 دو بار دروازه حریف را باز کرد.

– توپچی ها در 18 دیدار اخیرشان مقابل چلسی در همه رقابت ها (به جز کامیونیتی شیلد) تنها 3 بار به پیروزی رسیدند اما دسامبر گذشته در امیریتس 3-1 آبی ها را شکست دادند.

– آرسنالی ها در لیگ برتر در شش دیدار بعد از عقب افتادن از چلسی این تیم را شکست دادند در حالی که آبی ها تنها یک بار موفق به این کار شدند.

– چلسی از 33 امتیاز ممکن اخیر در استمفوردبریج 31 امتیاز کسب کردند اما در 8 دیدار اخیر در خانه تنها یک بار دروازه شان را بسته نگه داشتند.

– توپچی ها در این فصل 5 بار از روی ضربات آزاد دروازه شان را باز شده دیدند که بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *