واردات فلزات گرانبها، موبایل و لپ‌تاپ با ارز مبادله‌ای

معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به این‌که کالاهای اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای شدند، افزود: براین اساس از این پس کالاهایی مانند فلزات گرانبها (طلا و نقره)، موبایل، لپ تاپ، موتورهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی و برخی از لوازم خانگی با ارز مبادله‌ای وارد خواهند شد.

کیومرث کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که واردات فلزات گرانبها از جمله طلا با ارز مبادله‌ای می‌تواند باعث ایجاد پشتوانه مالی شود و اقدام مثبتی است، افزود: خروج طلا هم چنان منوط به دریافت تاییدیه از بانک مرکزی است.

کرمانشاهی با بیان این‌که هیچ تغییر جدیدی در اولویت‌بندی کالاهای وارداتی رخ نداده است، اضافه کرد: کالاهای اولویت 1 و 2 هم‌چون گذشته برای واردات ارز مرجع دریافت می‌کنند و کالاهای اولویت 3 تا 9 هم ارز مبادله‌ای می‌گیرند.

او درباره‌ی کالاهایی که در اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شده‌اند، توضیح داد: فلزات گرانبها، خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی، موبایل، لپ تاپ و برخی از لوازم خانگی مورد نیاز مردم که بادوام بوده اما لوکس نیست، مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *