تاکید پیر موتلفه بر مواضع قبلی در مناظره تلویزیونی

عسگراولادی: این فتنه زده‌ها را سران اصلی فتنه نمي‌دانم و مي‌گویم بر اساس مصلحت باید کاری کرد
دنیای‌اقتصاد- حبیب‌الله عسگراولادی که در یکی دو ماه گذشته اظهارنظرهای متفاوتی درباره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 داشته است، شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و ضمن مناظره با حسین شریعتمداری بار دیگر بر مواضع خود در این زمینه تاکید کرد.

در این مناظره از جمله بحث بر سر اینکه نامزدهای انتخابات 88 فتنه‌گر هستند یا خیر، سر گرفت و عسگراولادی گفت که «موسوی را فریفته مي‌دانم و او مفتون شد.» اما مدیرمسوول روزنامه کیهان در مقابل اظهار کرد که «معتقد به فریفته شدن نیستم، بلکه اینها مامور بودند.» شریعتمداری سپس بر «مجرم بودن سران فتنه» تاکید کرد، ولی عسگراولادی گفت که «تعیین جرم این افراد با قوه قضائیه است.»
عسگراولادی که شریعتمداری را «سردار قلم» نام مي‌داد در این برنامه تلویزیونی همچنین گفت: من امین رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحتم و این فتنه زده‌ها را سران اصلی فتنه نمي‌دانم و مي‌گویم بر اساس مصلحت باید کاری کرد. او با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری هم تصریح کرد: مصلحت این است که انتخابات میدان جنگ نباشد و همه سلیقه‌ها بیایند… بن بست اینکه عده‌اي در زندان بمانند و انتخابات شروع شود، باید حل شود.


شریعتمداری هم که عسگراولادی را «استاد» خطاب مي‌کرد، در پاسخ به او گفت: سران فتنه همین الان هم حاضر نیستند برائت بجویند و طلبکار هم هستند. اگر مفتون بودن این سران فتنه، به معنی امکان بازگشت اینها به نظام باشد، بسیار خطرناک است.
به گزارش خبرگزاری فارس، عضو ارشد حزب موتلفه در مناظره با مدیرمسوول روزنامه کیهان گفت: ساعت 10 شب 22خرداد اعلام شد که آقای موسوی در تهران، اصفهان و شیراز رای بیشتری از آقای احمدی‌نژاد دارد و وقتی این گزارش را به وی دادند موسوی فریفته شد و اعلام جشن کرد؛ این در حالی است که خبرهای بعد را به وی ندادند که تا ساعت 1 بعد از نصفه شب از اعماق کشور آمار جدیدی آمد و آن گزارش رای اولیه بوده است، از این رو موسوی مفتون و فتنه زده شد.
مدیرمسوول روزنامه کیهان اما با بیان اینکه وقتی موسوی اعلام می‌کند من برنده هستم، عین فرمول «جین‌شارپ» است، گفت: این در واقع فرمول مشترک جین‌شارپ، ریچارد رورتی و جان‌کین است که رورتی و جان‌کین دو بار به ایران آمدند و با مدعیان اصلاحات برنامه داشتند که اسناد آن موجود است. مدیر مسوول روزنامه کیهان در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه شما معتقدید فتنه در روز انتخابات اتفاق نیفتاده است، گفت: بر اساس اسناد موجود فتنه 88 حداقل از ده سال قبل شروع شد.
در بخش دیگری از مناظره، عسگر اولادی اظهار کرد: بنده امین رهبری هستم و در سه یا چهار مورد به بنده حکم امین دادند؛ همچنین من عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم؛ من که ریگ ته جوی، عضو هیات منصفه و مشاور رهبری هستم باید برای این فضا فکری کرده و تقاضا کنم مسوولان به سمت مصلحت بیایند.
مدیر مسوول روزنامه کیهان اما در سخنان خود، میزان ریزش‌های انقلاب را بسیار اندک دانست و گفت: در مورد ریزش‌ها باید به دو نکته توجه داشت؛ اول اینکه اگر برخی از خواص لغزیدند و کنار رفتند به معنی لغزیدن مردم نیست. از این‌رو وقتی خواص لغزیده می‌شوند، رفوزه خواهند شد. دیگر اینکه اگر برخی از خواص مسیر را با خواسته‌های خود همخوان ندیدند و خواستند کنار بکشند به معنی کنار کشیدن مردم نیست؛ از این‌رو ملاک خواص نیستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *