رتبه های جهانی و منطقه ای ایران در 6 حوزه فناوری اعلام شد

معاون امور بین الملل و انتفال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به رتبه های جهانی ایران در 6 حوزه فناوری گفت: ایران در حوزه نانو و زیست فناوری در میان کشورهای اسلامی به ترتیب رتبه های اول و دوم و در میان 120 کشور توسعه یافته رتبه های چهارم و نهم را به دست آورد.

به گزارش دانش روز به نقل از مهر دکتر محمدحسین سالارآملی پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار زنان نخبه مصری با معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در سال 2009-2008 تعداد دانشجویان کشور 3 میلیون و 349 نفر بود ولی در سال جاری 4 میلیون و 110 نفر دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند.

معاون امور بین الملل و انتفال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با اشاره به وضعیت پیشرفت های کشور، ‌اظهار داشت: ایران در حوزه نانوتکنولوژی رتبه اول در میان کشورهای اسلامی و رتبه چهارم را در میان 120 کشورهای پیشرفته کسب کرده است.

وی با اشاره به رتبه ایران در حوزه زیست فناوری خاطر نشان کرد: رتبه ایران در حوزه زیست فناوری در میان کشورهای اسلامی دوم و در میان 120 کشور توسعه یافته حائز رتبه نهم شده است.

سالار آملی همچنین به رتبه ایران در سایر حوزه های علمی ادامه داد: ایران در حوزه های میکروالکترونیک، انرژیهای نو، سلولهای بنیادی و هوافضا در میان کشورهای اسلامی از رتبه 2 تا 3 و در میان 120 کشور توسعه یافته از رتبه 5 تا 9 را به دست آورد.

وی اضافه کرد: 5 هزار و 378 کتاب توسط زنان منتشر و هزار و 365 کتاب توسط بانوان ایرانی ترجمه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *