زنان بحرینی از شکنجه در زندانهای آل خلیفه می گویند

شبکه المنار بخش دیگری از اظهارات زنان بحرینی را پخش کرد که در زندانهای رژیم این کشور شکنجه شدند.
به گزارش دانش روز به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، این زنان تنها به علت مشارکت در تظاهرات مردمی که از هشت ماه پیش آغاز شده است، بازداشت شده بودند.

یکی از زنان خطاب به پلیس بحرین گفت:” آیا قبول می کنید به دخترها و خواهران شما توهین شود. آیا این شرافت است؟ آیا این نشانه مردانگی است؟ پلیس باید به نفع ملت عمل کند! نه این که آنان را بکشد”.

سعاد معلم مدرسه در اظهارات خود تصریح کرد:” مرا به اتاق بازجویی وارد کردند و نیروهای امنیتی با خشونت مرا به زمین انداختند تا حدی که حجاب از سرم افتاد وقتی می خواستم حجابم را روی سرم بگذارم آنان با لحن خشمگین به من گفتند لازم نیست حجاب بپوشید.

مقامات هنگام بازجویی مرا تهدید کردند اگر حقیقت را نگویم به من تجاوز خواهند کرد.

(مقامات بحرینی) اتهامهایی علیه من مطرح کردند. آنان همچنین مرا به اخراج از کار  و تبعید دخترانم از بحرین تهدید کردند.

از سوی دیگر ما صدای شکنجه و توهین به بازداشت شدگان در اتاق های مشرف به راهرو را می شنیدیم. مقامات امنیتی به من اجازه ندادند نماز  بخوانم”.

ام محمد در اظهارات خود گفت: مرا در حالی که در ماه نهم بارداری ام بودم به مرکز امنیتی موسوم به (الخمیس) بردند. مرا بدون هیچ گناهی بازجویی کردند. به من که یک زن باردار بودم توهین شد و شکنجه روانی شدم .

ما بر اثر شلیک گازهای سمی دچار خفگی می شویم. کودکان ما براثر استشمام این گاز دچار خفگی می شوند ودر مقابل نمی توانیم آنان را به دکتر ببریم. ما چون با زندگی ذلت بار و توهین آمیز مخالفت کردیم  هر روز و در هرجا ضرب و شتم می شویم” .

آیات القرمزی شاعر بحرینی در اظهارات خود گفت: ما هیچ وقت در بازداشتگاه احساس نکردیم که ما آدم هستیم. من به خصوص احساس نکردم که من انسان هستم و احساس نکردم که کسانی در اطراف من هستند انسان باشند با ما وحشیانه و شدید رفتار می کردند. کبودیهای بدن ما از بین رفته است، اما کبودهای روح هنوز مانده است .

البته ما اجازه نداشتیم  بنشنیم و اگر به دیوار تکیه می کردیم کتک می خوردیم. ساده ترین انواع شکنجه ها( در زندان رژیم آل خلیفه) این بود که زمانی که ما می خوابیدم به شدت بر روی در زندانها می زدند. این حرکت به تنهایی ما را به شدت آزار می داد. انان به ما شوکه برقی وارد می کردند و به شدت به سر، صورت و دهان و به همه اعضای بدنم می زدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *