زیباکلام: قطع برنامه زنده نخستین اخطار به احمدی نژاد بود، اما او بیدی نیست که با این بادها بلرزد!

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ صادق زیبا کلام٬ کارشناس مسائل سیاسی قطع سخنان احمدی نژاد در تلویزیون را چنین تحلیل می کند : قطع برنامه زنده آقای رییس جمهور بدون آنکه حتی خودش هم در جریان باشد مبین آن است که مخالفین اصولگرای ایشان به تدریج کاسه صبر و تحملشان در قبال وی دارد لبریز میشود.
در حالی که رهبران سایر قوا از وی کمتر مقصر بودند، لکن اظهار خشوع و خضوع کردند در حالی که آقای احمدی نژاد که در به وجود آوردن مرافعه بیشتر از آنان سهم داشت، معذلک کمترین خضوع و خشوع را حاضر شد بکند.
وضع نامطلوب اقتصادی کشور به کنار، تورم لجامگسیخته به کنار، عدم ارائه بودجه برای سال آینده به کنار، اصرار آقای احمدی نژاد برای سه الی چهار برابر کردن یارانه ها به کنار، نداشتن هیچ طرح و برنامه مشخص اقتصادی به کنار، در افتادن وی با رهبران سایر قوا خود حکایت دیگری است.
وی اضافه کرد: واقعیت آن است که مشکلات اصولگرایان با احمدی نژاد یکی، دوتا نیست. برخوردها و رفتارهایش به کنار، مدیریتش به کنار، اصرار وی مبنی بر نامزدی آقای رحیم مشایی همچون پاشیدن فلفل نمک بر روی زخم اصولگرایان است. او نه تنها یک تنه اصولگرایان را به چالش کشیده بلکه به نظر میرسد چندان اساسی آنان را جدی نمی گیرد.

این استاد دانشگاه، ادامه می دهد: به عنوان مثال، دو سه بار در انتهای سخنرانیاش به مناسبت سالگرد انقلاب شعار «زنده باد بهار» را میدهد و وقتی که با اعتراض اصولگرایان روبهرو میشود، خیلی خونسرد و با لبخند میگوید که مرادش از شعار «زنده باد بهار»، دعای ظهور حضرت ولیعصر(عج) بوده و مقصود دیگری نداشته و تعجب میکند که چرا اصولگرایان از آن شعار ناراحت شده اند.
وی تصریح می کند: قطع برنامه زنده وی را باید نخستین زنهار، هشدار و اخطار جدی اصولگرایان به وی تلقی کرد. آنان با آن اقدام خواستند این پیام را به وی برسانند که صبر و تحمل آنان حد و اندازه دارد و احمدی نژاد دارد به سرعت به نقطه پایانی آن صبر و تحمل نزدیک میشود و ای بسا شاید از آن نقطه عبور هم کرده است. آینده نشان خواهد داد که آیا احمدی نژاد این اخطار را جدی تلقی خواهد کرد یا نه؟ چرا که یکی از ویژگیهای ایشان غیرقابل پیشگویی بودن و خودداری از جسارت و شهامتی کم نظیر است. دشوار است اگر خواسته باشیم پیشبینی کنیم که آیا او اخطار پریشب را جدی خواهد گرفت یا نه؟
آیا جسارت و شهامت وی بر محافظه کاری و دغدغه اش تیره خواهد شد یا نه؟ آنچه مسلم است، احمدی نژاد در این هفت سال و اندی نشان داده که بیدی نیست که به آسانی و در جریان نخستین وزش بادها به لرزه درآید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.