وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود؟

 

 

در شرایطی که خبر تهیه طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی توسط نمایندگان مجلس به خاطر سوء‌استفاده سه هزار میلیارد تومانی، چند روز قبل از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد، دیروز امیدوار رضایی عضو هیات رییسه مجلس ضمن تایید وجود این طرح اعلام کرد: در صورت برخورد جدی وزیر اقتصاد با مدیران بانکی متخلف، حتما طرح استیضاح کمرنگ می‌شود.
 

 

از سوی دیگر، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا نیز توصیه کرد:«طرح استیضاح را جدی نگیرید، چرا که بیشتر تبلیغاتی است.» او که معتقد است پرونده سوء‌استفاده مرتبط با بانک مرکزی است که زیر نظر ریاست جمهوری قرار دارد، گفت: برخی نمایندگان با استیضاح وزیر اقتصاد به عمد یا سهو آدرس غلط می‌دهند. این در حالی است که عباسعلی نورا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز معتقد است، برخی اعضای کابینه باید استعفا دهند.
تایید تدوین طرح استیضاح
امیدوار رضایی میرقائد عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد را آماده کرده‌اند، گفت: در شرایطی که وزیر اقتصاد با مدیران و مسوولان بانکی متخلف در جریان تخلف مالی سه‌هزار میلیارد تومانی برخورد نکند، طرح استیضاح وی به هیات رییسه مجلس ارائه می‌شود. وی در گفت‌وگو با سایت خانه ملت، با بیان اینکه این طرح تاکنون به هیات رییسه مجلس ارسال نشده است، افزود: متقاضیان استیضاح، علت درخواست خود را عدم برخورد قاطع حسینی با مسوولان و مدیران متخلف در جریان تخلف مالی سه هزار میلیارد تومانی می‌دانند.
وی تصریح کرد: طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی اگر چه از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس آماده شده است، اما نمایندگان منتظر بازگشت وزیر اقتصاد از سفر خارج از کشور هستند تا با مذاکره با وی تصمیم نهایی را برای ارائه طرح استیضاح به هیات رییسه مجلس بگیرند.
رضایی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در تماسی تلفنی قول همکاری و مساعدت در برکنار کردن مدیران متخلف بانکی در پرونده تخلف مالی اخیر را داده است، یادآور شد: اگر این امر محقق شود، به طور حتم طرح استیضاح از سوی نمایندگان کمرنگ خواهد شد.
تبلیغاتی است
از سوی دیگر، کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر اقتصاد گرهی از پرونده چند هزار میلیارد تومانی باز نمی‌کند، گفت: فکر می‌کنم در شرایط فعلی باید اجازه داده شود پرونده تخلف بزرگ در مسیر قانونی خودش و به وسیله قوه قضائیه بررسی شود. وی در گفت‌وگو با سایت خبری فرارو گفت: به نظر من امضا کنندگان استیضاح وزیر اقتصاد را بیشتر کسانی تشکیل می‌دهند که می‌خواهند خودی نشان دهند و یک جو تبلیغاتی برای خود به راه اندازند، بنابراین این طرح استیضاح را نباید جدی گرفت.
وی با تاکید بر اینکه مردم هوشیار هستند و دیگر فریب این تبلیغات را نمی‌خورند، گفت: سه سال از عمر مجلس هشتم می‌گذرد و در طول این سال‌ها بیش از ۲۰ طرح استیضاح تهیه و به جریان افتاده است، اما به جز یکی دو مورد هیچکدام از آنها به سرانجام نرسیده است. دلخوش تصریح کرد: اساسا این اختلاس در سیستم بانکی کشور انجام شده است نه در وزارت اقتصاد، بر اساس قانون نیز بانک مرکزی مستقل از وزارت اقتصاد زیر نظر ریاست جمهوری است، بنابراین سرنخ تخلف بزرگ در وزارت اقتصاد نیست و برخی نمایندگان محترم به عمد یا سهو آدرس غلط می‌دهند.

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.