افزایش قدرت ایران در منطقه متوقف نمی شود

تحلیلگر ترک گفت : قدرت گیری ایران در منطقه متوقف شدنی نیست. تحلیلگر روزنامه تودی زمان با اشاره به تحولات منطقه معتقد است ایران در منطقه هر روز بیشتر از روز قبل قدرتمندتر خواهد شد که این موضوع کابوسی برای برخی نظام های منطقه است.

افزایش قدرت ایران در منطقه متوقف نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر ، یاشار یاکش تحلیگر روز نامه تودی زمان چاپ ترکیه با درج مطلبی درباره توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ معتقد است تحولات منطقه موجب قدرتمندتر شدن ایران در منطقه خواهد شد.

این تحلیلگر می نویسد: آزاد سازی ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران به موجب این توافق به معنی سرمایه گذاری بیشتر ایران در بخش نفت و گاز و به تبع آن به معنی افزایش صادرات و درآمد ارزی بیشتر خواهد بود و اگر این توافق نامه بعد از ۶ ماه دائمی شود این روند تداوم خواهد یافت و موجب افزایش اعتماد سازی بین ایران و جامعه جهانی خواهد شد، امری که موجب افزایش اهمیت بازیگری ایران در خاورمیانه خواهد شد.

عالم اقتصاد – نویسنده معتقد است افزایش اهمیت نقش ایران در منطقه به مذاق رژیم اسرائیل و عربستان سعودی خوش نخواهد آمد. به ویژه که پیروزی ایران موجب افزایش اعتماد به نفس شیعیان منطقه خواهد شد و این مسئله به معنی کابوسی برای عربستان خواهد بود.

یاشار یاکش می نویسد از نظر دیپلماتیک هم این توافقنامه به معنی پذیرش حق هسته ای ایران از سوی قدرت های بزرگ است امری که پیشتر آن را انکار می کردند.

وی معتقد است در راه رسیدن به توافق نهایی مشکلاتی به وجود خواهد آمد و این راه با فراز و نشیب هایی همراه خواهد بود اما بالاخره این توافق حاصل خواهد شد زیرا که این توافق برای هر دو طرف سودمند خواهد بود و ایران و غرب را تبدیل به شرکای همدیگر خواهد کرد.

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترین اخبار ورزشی , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سیاسی و اقتصادی ایران , آخرین اخبار ایران , آسیای مرکزی و خبر جهان , اخبار کشور , سایت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کلیپ فارسی , اخبار ایران , آخرین نتایج , اخبار فوری , فوتبال ایران و جهان , گزارش تصویری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irیاکش معتقد است حتی این توافقنامه می تواند ایران را تبدیل به شریک منطقه ای آمریکا بکند زیرا اولا ایران تنها کشوری است که قادر است خلاء نفوذ آمریکا درمنطقه را پر کند کما اینکه از پیش این کار را انجام داده است و هر دو کشور در عراق می توانند همکاری هایی داشته باشند. ثانیا در صورت تمایل امریکا به کاهش حضور نظامی در خلیج فارس ایران می تواند با هماهنگی هایی این خلاء را پر کند.ثالثا از نظر آمریکا اصلی ترین تهدید برای این کشور و خاورمیانه گروه های افراطی سلفی است که برای مهار آنها همکاری با ایران موثر خواهد بود.رابعا آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که ماندن دولت بشار اسد در قدرت که از دوستان نزدیک ایران است بسیار بهتر از روی کار آمدن گروه های سلفی افراطی در سوریه است.

نویسنده در پایان این سوال را مطرح می کند که ایا ایران خواهد توانست خلاء قدرت در سوریه بعد از جنگ را پر کند؟ و سپس به این سوال اینگونه پاسخ می هد: برگشتن به تجربه عراق که ایران چگونه توانست خلاء قدرت بعد از جنگ را در این کشور پر کند، نشان می دهد که این تصور در سوریه دور از واقعیت نخواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.