تورم مردادماه؛ نزدیک 21 درصد

سایت خبری «الف» منسوب به احمد توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز گزارش داد: براساس شاخص قيمت مركز آمار، سطح عمومي قيمت‌ها (تورم) در تير و مرداد ماه 90 نسبت به تير و مرداد 89، بيش از 27 درصد افزايش داشته است.

به گزارش دانش روز به نقل از الف، شاخص سالانه همين مركز (ميانگين 12 ماهه منتهي به مرداد 90 نسبت به ميانگين 12 ماهه منتهي به مرداد 89) به نزديك 21 درصد رسيده است.از سوي ديگر، شاخص نقطه به نقطه بانك مركزي در همين مدت از 21 درصد عبور كرده است. شاخص سالانه اين بانك نيز از 17 درصد عبور كرده است.
این گزارش می‌افزاید: نقطه جالب توجه در شاخص قيمت بانك مركزي اين است كه براساس آمار تورم سالانه اعلام شده توسط مسوولان بانك مركزي در رسانه‌ها، شاخص ماهانه بازسازي شده براساس اين ارقام در تيرماه منفي بوده است. به عبارت ديگر، در تيرماه نه تنها سرعت رشد قيمت‌ها كم شده، بلكه به اعتقاد بانك مركزي قيمت‌ها كاهش نيز يافته بود. به تبع اين محاسبه، شاخص نقطه به نقطه اين بانك در تيرماه كاهش يافته بود كه بار ديگر در مردادماه صعودي شد. این در حالی است که از فروردين و ارديبهشت امسال، بانك مركزي و مركز آمار از انتشار عمومي آمار تورم خودداري كرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *