رکود در بازار ملک کلنگی

گروه مسکن – مهدیس فرقانی: این روزها با توجه به قیمت‌های پیشنهادی فروش از سوی مالکان در بازار املاک کلنگی، نمی‌توان توقعی به رونق خرید و فروش در این بخش از بازار مسکن داشت.

عده‌ای از بنگاهداران مسکن براین باورند که نرخ‌های پیشنهادی فروش در بازار املاک کلنگی در حدی نیست که سازنده‌ها بتوانند از بازار خرید کنند. برخی از فعالان در بازار مسکن معتقدند اغلب مالکانی که قصد دارند واحد کلنگی شان را بفروشند و در ازای آن واحد نوسازی را جایگزین کنند هنگام رو به رو شدن با قیمت واحدهای مسکونی تازه ساخت، بر اساس نیاز مالی شان ارزش ملک کلنگی خود را افزایش می‌دهند.

به همین دلیل در حال حاضر قیمت املاک کلنگی با نوسان مواجه است.یکی از مشاوران املاک در مرکز تهران درباره وضعیت فعلی بازار املاک کلنگی به «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: قیمت املاک کلنگی وابسته به نرخ واحدهای مسکونی تازه ساخت به واسطه مصرف‌کننده‌ها در بازار تعیین می‌شود. وی در ادامه افزود: اگر اتحادیه املاک نرخ‌های سامانه مرجع املاک را با جدیت بیشتری پیگیری کند به طور یقین این نرخ‌ها به عنوان بازه قیمتی برای هرمنطقه تعیین می‌شود و این مساله باعث می‌شود تا قیمت‌ها منصفانه‌تر به بازار پیشنهاد شوند.این مشاور املاک عنوان کرد: امسال با توجه به گرانی و تورم، سازنده‌ها نسبت به سال‌های قبل پیش‌بینی دقیق تر و سودمند تری داشتند؛ چراکه سال‌های گذشته اغلب سازنده‌ها از اوایل زمستان اقدام به خرید کلنگی می‌کردند، اما در سال جاری ۸۰ درصد از سازنده از ابتدای نیمه دوم سال خرید را انجام دادند و اکنون تنها سازنده هایی که از بازار خرید جا مانده‌اند و به تازگی قدرت خرید پیدا کرده‌اند پا به بازار املاک کلنگی گذاشته‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.