چالش های برگزاری نمایشگاه الکامپ

اصرار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر پذیرش شرایطش در خصوص برگزاری الکامپ از یک سو و اهمال سازمان توسعه تجارت از سوی دیگر، اجرای این نمایشگاه را با بن‌بست مواجه کرده است.

پس از آنکه در ابتدای تیرماه سال جاری، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به صورت مکتوب در وب‌سایتش‌، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را به عنوان مجری الکامپ هفدهم تعیین کرد تصور عمومی براین بود که این نمایشگاه فارغ از تنش‌های سال‌های پیشین، روال طبیعی خود را برای برگزاری طی کند اما چنین نشد و سازمان نظام صنفی تصمیم گرفت طی سه بیانیه مجزا، شرایط و خواسته‌های خود برای برگزاری مجدد این نمایشگاه را خطاب به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اعلام کند.

با گذشت نزدیک به سه ماه از برگزاری اولین جلسات حضوری میان نمایندگان سازمان نظام صنفی با مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، نه تنها هیچ نتیجه روشنی درخصوص برگزاری این نمایشگاه به‌دست نیامد بلکه اخبار و شنیده‌ها نیز نشان‌دهنده منتفی شدن مذاکرات اولیه در این خصوص است.

پس از سکوت خبری الکامپ در این مدت، سرانجام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تصمیم گرفت تا با برگزاری یک نشست خبری فوری، آخرین وضعیت نمایشگاه الکامپ هفدهم و مواضع کلی خودش را در حضور اصحاب رسانه بیان کند.
از این رو قرار است این جلسه خبری امروز(چهارشنبه) با هدف تشریح آخرین نتایج برگزاری الکامپ با حضور اعضای هیئت رییسه سازمان، کارگروه نمایشگاه و خبرنگاران حوزه فاوا برگزار شود.

صنف و دفاع از سازمان
بخش عمده‌ای از نمایندگان صنف رایانه که تجربه حضور در الکامپ‌های گذشته را دارند در گفت‌و‌گوهایی کوتاه، به وضوح حمایت خود از تصمیمات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را اعلام کرده‌ و اعتقاد دارند شرکت سهامی نمایشگاه‌ها که تجربه ناموفقی در زمینه الکامپ دارد، درصدد است تا با ایجاد فشارهای گوناگون سازمان نظام صنفی را مجبور کند تا از اجرای این نمایشگاه انصراف دهد.
شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری براین باورند که رکود اقتصادی و نوسانات بالای نرخ ارز طی ماه‌های گذشته شرایط بازار را به‌گونه‌ای رقم زده که در صورت عدم اصلاح شرایط برگزاری، سازمان نمی‌تواند از شرکت‌ها دعوت کند تا در الکامپ شرکت کنند و متضرر شوند.
بنابراین اگر سازمان نتواند پیشنهادات خود برای ایجاد تغییراتی از قبیل کاهش هزینه ارزی‌-‌ریالی را اعمال کند قطعا الکامپ هفدهم و استقبال از آن مانند سال گذشته نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *