گواردیولا در انتخاب تیاگو سیلوا اشتباه نکرده

ستاره برزيلي به مرور عملکرد ستاره هاي برزيلي مورد علاقه سران بارسا پرداخته است.

مارکوس اوانژلیستا د مورائس، کافو، همچنان با 142 بازی ملی، بیشترین بازیهای ملی را برای تیم ملی برزیل برگذار کرده. او در رقابتهای جام جهانی 2002 که آخرین قهرمانی برزیل در دنیا رقم خورد کاپیتان سلسائو بود و الان به عنوان یکی از اعضای Task force فیفا فعالیت می کند.

او در صحبتهایی به مرور اوضاع کنونی دنیای فوتبال و بازیکنان برزیلی پرداخته. کافو در صحبتهایی گفت:« بارسلونا در انتخاب تیاگو سیلوا اشتباه نکرده است. او یک  بازیکن فوق العاده است. با احترام فراوانی که برای پویول قائلم باید بگویم که با حضور سیلوا و پیکه، بارسلونا برای سالیان دراز خط دفاعی اش را تضمین خواهد کرد. الان میلان و الگری از او به عنوان بازیکن میانی استفاده می کند و سیلوا در این پست هم می درخشد. از نظر من تیاگو سیلوا تمام ویژگی های یک بازیکن خوب را دارد؛ او خوب دفاع می کند، ضربات سر خوبی می زند، سریع است و قاطعانه بازی می کند . ولی مطمئن باشید که میلان هم راحت او رااز دست نخواهد داد.من به عنوان بازیکن سابق میلان این را به شما می گویم.»

کافو در ادامه صحبتهایش به توانایی های لئاندرو دامیائو، مهاجم تیم اینترناسیونال پورتو آلگره هم اشاره کرده و گفت:« بازیهای دامیائو مرا به یاد زلاتان می اندازد . در درجه اول به خاطر شرایط فیزیکی اش و بعد هم سبک بازی و حرکاتش در زمین مرا به یاد ایبرا می اندازد. البته او واقعا تکنیکی است و قدرت گلزنی بالایی دارد. دامیائو با توجه به قد و هیکلش کاملا سرعتی بازی می کند. مطمئن باشید که او در جام جهانی برزیل، یک ستاره شماره 9 به تمام معنا خواهد بود. چرا که الان فقط 22 سال سن دارد.»

کافو نیمار را هم فراموش نکرده و در مورد او گفته:« نیمار هنوز خیلی جوان است ولی روند رشد او فوق العاده است. او یکی از معدود بازیکنانی است که می تواند به حد و اندازه های مسی برسد و یکی از ستاره های تراز اول دنیا در این روزهاست. نیمار این روزها شک زیادی دارد که تا قبل از جام جهانی 2014 در برزیل بماند یا به یک تیم اروپایی برود. به نظر من  ، او با توجه به سبک بازی اش بهتر است تا به بارسلونا برود. لبته نمی دانم که آیا گواردیولا الان به بازیکنی مثل نیمار احتیاج دارد یا نه. ولی نیمار بازیکن فوق العاده ای است .او فوتبال دینامیک و خوبی دارد و یک گلزن به تمام معناست. این روزها در برزیل فشار زیادی روی اوست. همه کارهای او زیر ذره بین است.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *