آغاز چانه‌زنی‌های 3 جانبه تعیین دستمزد 91

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری اولین نشست رسمی 3 جانبه (کارگران-کارفرمایان-دولت) به منظور تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران، فردا یکشنبه خبر داد.

دانش روز – خسرو یعقوبی: اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از آغاز دور جدید مذاکرات و چانه زنی ها بر سر تعیین حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار در سال آینده خبر داد و گفت: فردا، یکشنبه گفتگوهای کارگران، کارفرمایان و دولت به صورت رسمی آغاز می شود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اظهار داشت: قرار است در قالب نشست های 3 جانبه طی ماه های آینده تا قبل از اتمام سال جاری تصمیمات پیرامون میزان و چگونگی افزایش دستمزد سال آینده کارگران کشور اخذ شود.

علی بیگی با بیان اینکه نشست ها و چانه زنی ها باید بر اساس شاخصه های قانون کار و ماده 41 تعیین شود، بیان داشت: باید جمع بندی ها و مجموع اقدامات تا پایان سال جاری به نتیجه قطعی و مصوبه بیانجامد.

این مقام مسئول کارگری کشور، تاکید کرد: نمایندگان کارگری و کارفرمایی کشور برای حضور در نشست 3 جانبه با دولت برای فردا به صورت رسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در ماه های آینده باید مطالعات مزدی و کارشناسی ها در مورد کیفیت افرایش دستمزد انجام شود. خواسته روشن کارگران این است که کار در تمام مراحل با کارشناسی و مطالعه انجام شود اما در این مقطع وارد مصداق ها نخواهیم شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *