احتمال حمله صهیونیستها وجود دارد

نزدیک شدن دو کشتی فعالان صلح به غزه
دو کشتی حامل کمکهای انساندوستانه که در آنها فعالان حقوق بشری نیز حضور دارند، پس از گذشت دو روز به 300 کلیومتری سواحل غزه رسیدند.

به گزارش دانش روز به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، هدف از حرکت این دو کشتی کمکهای انساندوستانه تلاش برای شکستن محاصره نوار غزه است که همچنان با گذشت بیش از چهار سال از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می شود.

بنابر آخرین اخبار دریافتی این دو کشتی هم اکنون به فاصله 300 کیلومتری سواحل شمال غزه رسیده اند. این دو کشتی موسوم به “آزادی” وابسته به فعالان ایرلندی و کانادایی هستند که بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته ترکیه را به مقصد نوار غزه ترک کردند.

پیش بینی می شود این کشتیها که حمل کمکهای پزشکی و برخی از فعالان حقوق بشری است امروز (جمعه) به سواحل غزه برسند. این در حالی است که برخی منابع از احتمال حمله نظامیان صهیونیست به این دو کشتی خبر می دهند.

یکی از فعالان ایرلندی روز گذشته از نزدیک شدن قایقهای جنگی اسرائیل به فاصله 30 مایلی این دو کشتی و گشتی زنی هواپیماها بر فراز آنها خبر داد.

سازمان “امواج آزادی به سوی غزه” نیز اعلام کرد: در این دو کشتی 27 فعال حضور دارند که در مجموع حامل کمکهای پزشکی به ارزش 30 هزار دلار است.

“سامی ابوزهری” سخنگوی حماس نیز در اظهاراتی با تاکید بر لزوم رفع کامل محاصره غزه، خواستار تلاش بین المللی در جهت محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در ایجاد مانع در برابر حرکت کشتیهای حامل کمک به نوار غزه  شد.
خاطر نشان می شود کشتی مرمره ترکیه در 31 ماه می 2010 و در حالی که حامل 10 هزار تن کمک انساندوستانه برای مردم غزه بود، مورد حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته و طی آن 9 نفر از سرنشینانش کشته شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *