ایستگاه تجریش تا پایان آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از روند عمرانی ایستگاه تجریش گفت: این ایستگاه تا پایان آذرماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، اعضای شورای شهر تهران صبح جمعه از روند فعالیتهای عمرانی ایستگاه مترو تجریش بازدید کردند.

در این بازدید هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه در ایستگاه تجریش دو برابر بیشتر از سایر ایستگاههای مترو فعالیتهای عمرانی انجام شد. همچنین از لحاظ تکنیکی نیز سطح بسیار بالاتری نسبت به ایستگاههای موجود داشت.

وی ادامه داد: برای آنکه به سکوی ایستگاه تجریش برسیم تقریبا 130 پله را باید طی کنیم و تقریبا  بیش از 70 متر عمق دارد.

درویش افزود: نحوه تخلیه خاک و تعداد زیاد قنات ها بخشی از سختی کار در این ایستگاه بود. همچنین از لحاظ زمین شناسی سنگ های بزرگی در میانه حفاری کشف می شد که روند کار و خاک برداری را برای ما سخت و پرهزینه کرده بود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: در حال حاضر تمامی خاکبرداری ها به اتمام رسیده است. ریل گذاری کامل شده و سقف های کاذب تهیه و در حال نصب پله های برقی هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این ایستگه به بهره برداری برسد.

وی پیش بینی کرد پس از افتتاح ایستگاه تجریش روزانه 40 هزار مسافر از این ایستگاه به مرکز شهر منتقل شوند.

درویش در پاسخ به پرسش مهدی چمران رئیس شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف قنات های این بخش از پایتخت گفت: تمامی قنات ها در محل ایستگاهها تغییر جهت داده و سپس به مسیر اصلی خود باز می گردد. متاسفانه ساماندهی قنات ها متولی خاصی نداشته و با هر گودبرداری این قنات ها کور و به بخش دیگری هدایت می شد.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از روند اجرایی ایستگاه تجریش گفت: اعضای شورای شهر چندین بار از این ایستگاه بازدید کردند که در بازدید اخیر تغییرات اساسی و پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل عمق زمین و آبهای زیرزمینی که در این محدوده وجود دارد ایستگاه تجریش با مشکلات فراوانی روبرو بود که خوشبختانه تمامی آنها حل و به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: در این ایستگاه سالن بزرگی به متراژ 200 متر احداث شده است که می تواند بازار بزرگی برای مسافران باشد.

به گفته چمران پارکینگ های طبقاتی و عمومی برای سهولت استفاده مسافران ایستگاه تجریش پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران  با اشاره به روند توسعه خطوط مترو در شهر تهران گفت: سرعت عمل در بخش عمرانی بستگی به میزان بودجه و اعتبار دارد اگر اعتبارات کافی تامین شود پیمانکاران دیگری می توانند موازی با این ایستگاه سایر خطوط را نیز با سرعت احداث کنند.

وی ابراز امیدواری کرد ایستگاه تجریش تا پایان سال به بهره برداری برسد.

درویش نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزهای بحرانی ایستگاه تجریش سپری شده است گفت: این ایستگاه 70 متر زیر زمین واقع شده و مسافران برای رسیدن به سکو باید سه طبقه به زیر زمین بیایند.

وی تاکید کرد : این ایستگاه بدون نصب پله های برقی امکان بهره برداری ندارد و به زودی پله های آن نصب می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد اعتبارات عمرانی مترو از سوی دولت پرداخت شده است گفت: تاکنون 137 میلیارد تومان از 244 میلیارد تومانی که دولت باید به بخش عمرانی مترو تخصیص می داد به ما پرداخت شده است.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز ایستگاه تجریش را یکی از پیچیده ترین پروژه های عمرانی مترو دانست و گفت: آب های سرگردان و سنگ های بزرگ پیچیدگی این کار را دو چندان کرده بود به همین دلیل این ایستگاه با تاخیر فراوان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در صورتی که مشکل پیش بینی نشده ای به وجود نیاید این ایستگاه باید تا پایان آذرماه به بهره برداری برسد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز فعالیت های عمرانی مترو را بی نظیر خواند و گفت: مردم باید از نزدیک در جریان روند عمرانی این ایستگاه قرار بگیرند تا دلیل برخی از تاخیرها را متوجه شوند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *