زیان میلیونی ثبت‌نام کنندگان خودرو

مصوبه دولت برای قیمت گذاری خودرو در حالی صادر شده که هیچ‌ نهادی پاسخگوی خریداران متضرر خودرو از شرکتهای تولیدی نیست و مسئولان وزارت صنعت و سازمان حمایت نیز اطلاع‌رسانی در مورد ابهامات این مصوبه را به یکدیگر موکول می‌کنند.
زیان میلیونی ثبت‌نام کنندگان خودرو
مصوبه اخیر دولت در حالی صادر شده که علاوه بر سردرگمی خریداران و بازار، باعث انتقاد خودروسازانی که تاکنون بر لزوم افزایش قیمت خودرو تأکید داشتند، شده است. در این میان بیشترین ضرر نصیب خریدارانی می‌شود که برای پیش خرید خودرو در ماه‌های گذشته اقدام کرده و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند زمان تحویل خودرو، قیمت نمایندگی دو برابر قیمت قبل شود و حتی از نرخ بازار آزاد در زمان ثبت‌نام هم بالاتر رود.


به گزارش فارس، حسینی، یکی از خریداران متضرر محصولات مدیران خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: ابتدای دی‌ماه برای خرید ام وی ام X۳۳ اقدام کردم ، در آن زمان قیمت مصوب این خودرو ۳۰ میلیون تومان بود و قرار شد خودرو را در مدت ۲.۵ ماه به من تحویل دهند.
وی با بیان اینکه در قرارداد خرید، جمله‌ای با مضمون «محاسبه قیمت خودرو با نرخ روز» ذکر شده بود، ادامه می‌دهد: در آن زمان، قیمت مصوب ام وی ام ایکس۳۳ حدود ۳۰ میلیون تومان و قیمت همین خودرو در بازار آزاد ۴۵ میلیون تومان بود.
وی می‌گوید: اخیرا سازمان حمایت قیمت مصوب X۳۳ را ۶۳ میلیون تومان تصویب کرده که دو برابر نرخ مصوب قبلی است، این در حالی است که من هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم قیمت این خودرو دو برابر شود.
این خریدار تصریح می‌کند: اگر به جای خرید خودرو از نمایندگی، آن را همان زمان از بازار آزاد می‌خریدم و یا پولش را برای دلار صرف می‌کردم، امروز برایم صرفه داشت.
وی می‌گوید: شرکت مدیران خودرو نیز در صورت انصراف از تحویل خودرو، به من سود ۷ درصدی را بابت پولم پرداخت می‌کند که باز هم به ضررم است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.