پبش‌بینی فتحی پور از آینده بازار ارز/ ارز پیش فروش می‌شود

در گفت و گو با نامه مطرح شد:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دربارع راهکارهای کاهش قیمت ارز در بازار گفت که در صورت جمع بندی نهایی، ارز در قالب اوراق مشارکت پیش فروش می شود.
فتحی پور با بیان این که در شرایطی که تقاضاها و تامین ارز اتاق مبادلاتی نوسانات بازار ارز را رقم می زند، افزود: باید از آقایان پرسید که بعد از تشکیل اتاق مبادلاتی، ارز به تمامی ثبت سفارش ها اختصاص داده شده است؟یا اینکه تنها تقاضاها بیشتر شده است و ارز لازم اختصاص داده نشده است؟این موارد چه ارتباطی با تفحص دارد؟

نماینده مردم کلیبر در مجلس ادامه داد: دلایل افزایش نرخ ارز را باید از مسوولان اتاق مبادلاتی و کسانی که ارز برای ثبت سفارش ها تامین نمی کنند پرسید که چرا تاکنون پرداخت ها دیر شده است و نتواسته اند تامین ارز کنند؟رویکردی که تنها باعث افزایش قیمت ارز شده است و تنها از راه مدیریت می توان راهکاری برای آن اندیشید.
فتحی پور درباره پیش فروش ارز تصریح کرد: در این روش می خواهیم سبد ارزی همچون آن چه برای نفت در نظرگرفته شد را اختصاص دهیم. یعنی مدل مشارکت مردم در پیش فروش نفت از طریق انتشار اوراق مشارکت و اختصاص سود آن با تضمین بانک ها درنظر گرفته شده است. البته هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.

وی با بیان این که در واقع می خواهیم اوراق مشارکت هم برای دلار به فروش برسانیم که هنوز جزییات اجرای آن و یا تصمیم نهایی برای اجرای آن گرفته نشده و موضوع به طور کامل بسته نشده است، ادامه داد: همه این موارد روش هایی است که باعث کاهش نرخ ارز به خصوص دلار می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است. به طوری که اخیرا دشمن تهدید کرده که از 18 بهمن به بعد تحریم غذا در مقابل نفت را اعمال کند که طبیعتا باید راهکارها و تمهیدات مقابله با این تهدیدات اندیشیده شود.

وی همچنین درباره آینده بازار ارز و قیمت دلار گفت: امیدواریم قیمت ها دربازار ارز ثابت شود اما درباره دلار 5000 تومانی این موضوع را نه می توانم تائید و یا رد کنم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *