پیش بینی بازار خودرو در سال 93

عالم اقتصاد – افزایش قیمت خودرو و بی‌ثباتی در قیمت‌گذاری موجب شد که در طول یکی دو سال گذشته قیمت خودرو افزایش سرسام‌آوری داشته باشد. باید توجه داشت که سیاست دولت برای کاهش دادن قیمت خودروهای داخلی، وارد کردن خودروهای خارجی بود. این سیاست نه تنها محقق نشد بلکه در نتیجه­اش قیمت خوروهای خارجی نیز بیشتر شد. واردکنندگان با انحصاری کردن واردات خودرو، راه را بر هرگونه کاهش قیمت خودروهای خارجی بستند و از تحقق آن جلوگیری کردند.

پیش بینی بازار خودرو در بهار سال 93

عالم اقتصاد - آینده نرخ ارز در ایران با پیش بینی های متفاوت - عالم اقتصاد, پیش بینی قیمت خودرو, پیش بینی قیمت خودرو 93, پیش بینی قیمت خودرو در سال, پیش بینی قیمت خودرو در سال 93, پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده, پیش بینی قیمت خودرو در نوروز 93 عید 93 کاهش قیمت افزایش عالم اقتصاد, پیش بینی قیمت خودرو قبل بعد از عید نوروز سال نوسال نو پراید پژو 206 405 سمند عالم اقتصاد, پیش بینی قیمت خودرو وارداتی سال نو پراید پژو 206 405 سمند عالم اقتصاد, پیش بینی قیمت خودرو پراید, پیش بینی قیمت خودروهای داخلی, پیش بینی قیمت خودروهای وارداتی, پیش بینی قیمت خودروهای وارداتی در سال 93در این میان اما یکی از ابزارهایی که دولت برای کاهش قیمت و رقابتی کردن بازار در دست بررسی دارد تعرفه واردات است. اما ظاهرا مسئولان برای استفاده در این ابزار دچار سردرگمی هستند. رضا شیوا در جلسه شورای رقابت می­گوید: شورای رقابت می­خواهد از مصوبه­ای که مجلس مبنی بر کاهش سالانه 5 درصد از تعرفه به مدت 5سال به هدف افزایش 5 درصدی تعرفه را در سال آینده تصویب کرده – استفاده کند. این در حالیست که، در هنگام افزایش تعرفه­ ها برخی آن را پاداشی ناعادلانه به خودروسازهای داخلی به خاطر ساخت محصولات بی‌کیفیت و گران قیمت قلمداد کردند و اکنون می توان گفت همین پاداش  به انحصارطلبان بازار خودروهای وارداتی نیز داده شد.

پیش بینی: با توجه به شرایطی که بر بازار خودرو ایران حکمفرماست نمی‌توان انتظار داشت در کوتاه مدت رقابت چندانی در عرصه خودروسازی به وجود‌ آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *