پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده

افزایش قیمت دلار یورو پوند دلار در بازار ارز

دلار تا کجا پیش خواهد رفت؟

بروز رسانی ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ( افزایش قیمت دلار و سکه طلا تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟)

?در حالی که افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، نظر بازیگردانان این نوع بازارها را به خود معطوف کرده است، دلار مسیر صعود بی سر و صدایی را در بازار در پیش گرفته است.مسیری که ادامه‌دار بودن آن تا واپسین روزهای دسامبر و شروع سال نو میلادی دور از ذهن نخواهد بود.

بروز رسانی ۰۹ آبان ۱۳۹۶ ( عدم تأیید برجام موجب افزایش قیمت دلار می شود؟ تغییرات افزایشی قیمتی دلار روانی است یا از سوی دولت؟ )

افزایش قیمت دلار یورو پوند دلار در بازار ارز
افزایش قیمت دلار یورو پوند دلار در بازار ارز

رییس کل بانک مرکزی:
?نرخ فعلی ارز تا حدی بالاتر از دامنه منطقی آن قرار داشته و این امیدواری برای کاهش قیمت ارز و اصلاح نرخ ارز وجود دارد .

بروز رسانی ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ( عدم تأیید برجام موجب افزایش قیمت دلار می شود؟ تغییرات افزایشی قیمتی دلار روانی است یا از سوی دولت؟ )

پشت صحنه شوی تبلیغاتی ترامپ

▫دونالد ترامپ ، شوی برجامی خود را اجرا کرد. سخنان او گرچه با لحنی تند بیان شد، اما محتوای آن با تحلیل‌ها تضاد چندانی نداشت. ترامپ طبق پیش‌بینی‌ها پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد، اما به صراحت سخنی دال بر خروج از توافق هسته‌ای نگفت.

▫فارغ از فرم سخنرانی ترامپ، محتوای آن از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده و براساس آن نقشه بعدی ترامپ درباره برجام تحلیل شده بود. به نوشته رسانه‌ها ترامپ ضمن حفظ برجام از کنگره می‌‌خواهد سیاستی سختگیرانه‌‌تر درباره ایران اتخاذ کند.

▫در واقع ترامپ سه هدف اصلی را پیگیری می‌کند؛ اول محروم کردن یا دست‌کم به حداقل رساندن منافع اقتصادی ایران از برجام، دوم وادار کردن ایران به خروج از برجام بدون هزینه واشنگتن و با هزینه تهران و سوم خلاصی از قانونی که او را وادار می‌کند تا هر ۹۰ روز یک‌بار پایبندی ایران به برجام را به کنگره گزارش کند./ روزنامه دنیای اقتصاد

واکنش سیف به نوسانات اخیر دلار/ سپرده‌گذاری بانکی همچنان جذاب‌تر از بازار ارز است

ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی:
?بردار نرخ بازدهی بازارهای دارایی داخلی به نحوی است که نرخ سود واقعی سیستم بانکی به نحو مطلوبی مثبت بوده و در مقایسه با بازدهی بازار ارز که توأم با ریسک است، بسیار جذاب‌تر است.
?بانک مرکزی در حال حاضر ضمن پایش روند نرخ ارز که متاثر از برخی عوامل فصلی و انتظارات ناشی از تحولات روابط بین‌الملل است، همچون گذشته نسبت به استمرار روند ثبات در بازار و دفع اختلالات اقدام خواهد کرد.
?رویکرد بانک مرکزی بر این امر استوار است که به عنوان سیاست‌گذار ارزی روند تعادلی مناسبی از نرخ ارز را دنبال کند تا متضمن حداکثر شدن منافع اقتصادی کشور به نحو پایدار و متناسب با رویکردهای اقتصاد مقاومتی باشد. / افتصاد آنلاین

بروز رسانی ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ (افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه می یابد؟ افزایش قیمت دلار کمتر از تورم خواهد بود؟)

 

پیام سیف به بازار ارز،‌ دلار کمتر از تورم گران می شود؟

رئیس‌کل بانک مرکزی در یک پیام مهم، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد از ورود به بازار ارز برای کسب سود پرهیز کنند. به گفته سیف، سرمایه‌گذاری روی دلار به هیچ‌وجه اقتصادی نیست و سپرده‌های بانکی به مراتب بازدهی بهتری دارد. دلیل این توصیه، تاکید سیاست‌گذار بود مبنی‌بر اینکه تغییرات سالانه نرخ ارز در نهایت با فاصله زیادی کمتر از نرخ کنونی سود سپرده ثبت خواهد شد.

دلار چند درصد گران خواهد شد؟

با توجه به این اظهارنظر، ?انتظار می‌رود تغییرات سالانه نرخ ارز بسیار کمتر از نرخ سود بانکی مصوب یعنی ۱۵ درصد باشد?. سود بیشتر سرمایه‌گذاری روی سپرده بانکی نسبت به بازار ارز در ۶ ماه ابتدای سال نیز بسیار مشهود بود؛ چراکه در این بازه زمانی، دلار نوسان ماهانه کمتر از نیم درصدی داشت./ روزنامه دنیای اقتصاد

برخی مشکلات واقعی کردن نرخ ارز

اصلاح سیاست ارزی علاوه‌بر تعلل‌ها و ملاحظات در ساختار بوروکراتیک، از طرف برخی جریان‌های فکری و اقتصادی، تحت فشار قرار گرفته است. درنتیجه این فشارها در دهه‌های گذشته، سیاست‌گذار نتوانسته از یک پارادایم مشخص در حوزه سیاست‌گذاری ارزی بهره ببرد.

برآیند ادعاها و سخنان این جریان فشار در چهار محور قابل بیان و بررسی است. «تضعیف پول ملی با افزایش نرخ ارز»، «افزایش سطح عمومی قیمت‌ها»، «اثرگذاری در رشد صادرات خام فروشی» و «رشد قیمت مواد واسطه‌ای و افزایش هزینه‌های تولید» مهم‌ترین موارد مطرح‌شده از سوی گروه مذکور برای جلوگیری از واقعی کردن نرخ ارز است.

 

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  هم اکنون

آرشیو پیش بینی های قبلی (درستی پیش بینی ها را بسنجید و نظر دهید)

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۱۸ اردیبهشت ۹۷

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۱۱ اسفند ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۲۴ بهمن ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۲۴ دی ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۳۰ آبان ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۱۲ شهریور ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۳ تیر ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۱۶ خرداد ۹۶

پیش بینی قیمت دلار و نرخ ارز در روزهای آینده  ۱۸ دی ۹۵

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.