بدعتی خطرناک در سازمان ملل

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد اقدام بی سابقه طرح ادعاهای بی اساس برضد اعضاء و تصویب قطعنامه بر پایه این اتهامات اثبات نشده را بدعتی خطرناک برای این سازمان جهانی خواند.

دانش روز – خسرو یعقوبی : به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، «محمد خزاعی» که در نشست مجمع عمومی و به هنگام بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا و عربستان درباره اتهام ترور سفیر عربستان در واشنگتن سخن می گفت، تصریح کرد: قطعنامه ارائه شده تنها بر پایه ادعائی اثبات نشده از جانب دولتی است که دشمنی دیرینه نسبت به ملت ایران دارد.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: در شرایطی که این ادعا در سراسر جهان و از جمله در میان نخبگان و برخی مقامات سابق آمریکائی با شک و تردید قوی روبرو شده ، جای تعجب است که اتهاماتی که خود در معرض شک و تردیدند، می توانند پایه و اساس پیش نویس قطعنامه ای گردند و به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شوند.
خزاعی خطاب به نمایندگان کشورهای جهان گفت: پیش قضاوت مشهود در قطعنامه آمریکا و عربستان و اتهام زنی  آنان به ایران، آنهم قبل از اثبات ادعاهایشان، اقدامی غیر منطقی و مصداق کامل بی عدالتی است.
وی افزود: قضاوت ناعادلانه برضد عضو سازمان ملل آنهم بر اساس اتهامات فرضی و اثبات نشده، ضربه بزرگی به اعتبار و اختیارات مجمع عمومی سازمان ملل است و تضعیف منشور ملل متحد را در پی خواهد شد.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد هشدار داد: این قطعنامه  بدعتی خطرناک در سازمان ملل خواهد شد و مجمع عمومی این سازمان را به محلی برای دستیابی به امتیازات سیاسی و پیشبرد منافع تنگ نظرانه تبدیل خواهد کرد.
خزاعی با تشریح سوابق دشمنی آمریکا با ملت ایران مانند کودتای 28 مرداد، تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی، اعمال تحریم های یکجانبه و تهدید به اقدامات تجاوزگرایانه، گفت: اینکه مجمع عمومی به عنوان ابزار سیاسی برضد یک عضو سازمان ملل مورد سوءاستفاده قرار گیرد، مورد قبول هیچکس نیست.
نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن رد مجدد هرگونه دخالت مقامات یا نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در این طرح مورد ادعای آمریکا، بر پایبندی کشورمان به کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون 1973 درباره اشخاص مورد حمایت بین المللی و دیپلمات ها، تاکید کرد.
خزاعی بابیان اینکه متاسفانه تاکنون کارکنان بین المللی و غیر نظامی سازمان ملل، دیپلمات های کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، در سال های اخیر هدف عملیات تروریستی قرار گرفته اند، گفت: حتی تعدادی از سفارتخانه ها و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، از جمله همین نمایندگی ایران نزد سازمان ملل، در سالهای گذشته مورد حمله و تاراج قرار گرفته است.
وی افزود: برغم موارد یادشده و یا ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان توسط رژیم صهیونیستی با بیش از سی سال بی خبری، هیچ تلاشی برای مطرح شدن این گونه مسائل در مجمع عمومی سازمان ملل صورت نگرفته است، اکنون می پرسیم چگونه اتهاماتی که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است، در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل قرار می گیرد؟
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان گفت: راهها و روشهای حل این قبیل پرونده ها، کاملا تعریف شده و مشخص است لذا هدف قرار دادن کشورها در جلسات بین المللی، اقدامی غیر سازنده است که به روح همکاری های جهانی، لطمه وارد می زند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *