انتشار تصاویر رمزگشایی شده از پهپاد آمریکایی آر-کیو-170

برنامه تلویزیونی ثریا این هفته با حضور کارشناسان مختلف پیرامون دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه پرنده‌های هدایت‌پذیر از دور(پهپاد) پخش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس پخش مستند «شکار طبس» با موضوع نحوه شکار و رمزگشایی پهپاد جاسوسی آر-کیو-170 از بخش های مهم برنامه ثریا بود که طی آن علاوه بر ناگفته هایی از نحوه به دام انداختن این پرنده پیشرفته جاسوسی، برای اولین بار تصاویر رمزگشایی شده از حافظه آر-کیو-170 به نمایش در آمد که این تصاویر در پایگاه آمریکایی‌ها در قندهار ضبط شده بود. در این برنامه همچنین برای اولین بار تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل که توسط متخصصان کشورمان راه‌اندازی شده بود، منتشر شد.
میهمان اصلی این برنامه محمد اسلامی معاون تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که با اشاره به، به دام‌انداختن پهپاد پیشرفته آمریکایی آر-کیو-170 توسط نیروهای مسلح در سال گذشته گفت: این هواپیما حاوی آخرین تکنولوژی آمریکایی‌ها در این حوزه است و چون بهترین محیط عملیاتی برای آمریکایی‌ها منطقه ماست، آنها سعی می‌کنند در این منطقه از بهترین تجهیزات خود استفاده کنند.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم در این برنامه با اشاره به رمزگشایی اطلاعات هواپیمای جاسوسی آر-کیو-170 گفت: پس از رمزگشایی حافظه‌های این هواپیما متوجه شدیم این هواپیما در کشورهای اطراف ایران پروازهای زیاد داشته و خیلی از درگیری‌های پاکستان را هدایت کرده است.
حاجی‌زاده ادامه داد:‌هر روز که جلوتر می‌رفتیم متوجه می‌شدیم آمریکایی‌ها چه چیز بزرگی را از دست داده‌اند. فناوری‌های موجود در این هواپیماها خیلی به هواپیماهای پیشرفته شباهت دارد. در این برنامه تلویزیونی همچنین تصاویر هوایی ناوهای هواپیمابر آمریکایی در منطقه که توسط پهپادهای شناسایی سپاه فیلمبرداری شده است به نمایش در آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *