تشدید کاهش قیمت دلار و سکه از فردا

پيش بيني مي شود که با عمل کرد کاهشي قيمت ارز در مرکز مبادلات ارزي اين روند افزايشي متوقف و قيمت دلار حدود 15 تا 20درصد کاهش يابد.

باشگاه خبرنگاران :به علت اشباع در معاملات ارز و سکه بازار ارز در روزهاي آينده به ويژه در اسفند ماه روند نزولي را در پيش مي‌گيرد.

کامران صداقت کارشناس مسائل اقتصادي گفت: برخلاف تصور عمومي که در ماههاي اخير به علت هجوم سرمايه ها به بازار ارز وسکه اتفاق افتاده به علت آنکه تقاضا براي خريد کالا بويژه کالاهاي مورد نياز از يکي دوماه قبل آغاز مي شود، قيمت ارز به ويژه دلار ، روند کاهشي به خود مي گيرد.

صداقت افزود: اين موضوع به خاطر آنکه پاسخ مناسب ارزي در مرکز مبادلات ارزي به تقاضاهاي ارزي انجام نمي شد باعث شده بود که نبض بازار ارز در ماههاي اخير در دست صرافان قرار بگيرد. پيش بيني مي شود که با عمل کرد کاهشي قيمت ارز در مرکز مبادلات ارزي اين روند افزايشي متوقف و قيمت دلار حدود 15 تا 20درصد کاهش يابد.

اين کارشناس مسائل اقتصادي افزود: روند کاهشي بازار ارز به ويژه دلار در اسفند ماه سير جهشي به خود گرفته ضمن آنکه در حال حاضر بازار ارز حدود 700 تومان حباب دارد. اين حباب در روزهاي آينده به تدريج شکسته شده و قيمت دلار به رقم 3200 تا 3500تومان برمي گردد.

صداقت عنوان کرد: اگر مرکز مبادلات ارزي بتواند با کاهش روزانه 2درصد از ارزهاي رايج مورد نياز ارزي متقاضيان را تأمين کند به طور حتم قيمت ارز علي الخصوص دلار روند کاهشي را در بازار آزاد ادامه خواهد داد.

وي افزود: قيمت سکه و طلا هم طي امروز 1/5درصد روند کاهشي داشته و اين روند کاهشي در بازار ارز، سکه وطلا از دو روز گذشته به ويژه ديروز آغاز شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *