جدول زمان‌بندی مراجعه به سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب

جدول زمان‌بندی مراجعه به سامانه سهام عدالت

سامانه سهام عدالت راه اندازی شد که بر اساس آن مشمولان به ترتیب رقم سمت راست شماره ملی خود از امروز می توانند صورتحساب دریافت کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از فردا سه شنبه مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۵ برای مشمولین محترم و دریافت صورتحساب مربوطه راه اندازی خواهد شد.

سامانه دریافت صورتحساب سهام عدالت

به منظور کسب اطلاع توسط عموم مردم عزیز کشور از مشمول بودن یا نبودن خود در طرح سهام عدالت و دریافت صورت وضعیت سهام عدالت توسط مشمولین طرح، سامانه اطلاع رسانی سهام عدالت به نشانی فوق راه اندازی شده است. این سامانه تنها پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت در کشور می باشد و خدمات آن نظیر ارایه صورت وضعیت و صدور قبض پرداخت برای مشمولین برقرار شده و تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت. همچنین اطلاعیه ها، اخبار و پاسخ سوالات متداول در مورد سهام عدالت از طریق این نشانی قابل دریافت است.

جدول زمان‌بندی مراجعه به سامانه سهام عدالت
جدول زمان‌بندی مراجعه به سامانه سهام عدالت

سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن به شرح ذیل است:

” اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت”.

” اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول “.

” صدور صورت وضعیت تسویه اقساط مشمول “.

” صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت”.

استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود شماره ملی(کدملی) و برخی مشخصات هویت شخصی در سامانه است و ضرورت دارد این اطلاعات توسط شخص مشمول یا ولی، قیم و یا وکیل قانونی وی با دقت وارد سامانه شود. همچنین، درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراری تماس یا اطلاع رسانی احتمالی توسط سازمان خصوصی سازی الزامی است.

کلیه مشمولین که در دوره ده ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال۱۳۸۵ تا پایان سال۱۳۹۴ ثبت نام شده قطعی در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

افرادی که طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در طرح سهام عدالت ثبت نام اولیه نموده اند، لیکن فرآیند ثبت نام خود را پس از دریافت دعوت نامه، تکمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها در سال های مزبور ، تکمیل نکرده و ثبت نام نهایی نشده اند، مشمول سهام عدالت محسوب نمی شوند.

مشخصات هویتی کلیه مشمولین سهام عدالت تا دی ماه سال ۱۳۹۵ از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به روز رسانی شده است و آخرین مشخصات هویتی مزبور ملاک عمل در اعلام وضعیت مشمولین و ارایه صورت وضعیت تسویه اقساط می باشد.

در خصوص مشمولین سهام عدالت که طبق اطلاعات اخذ شده تا دی ماه ۱۳۹۵ از سازمان ثبت احوال کشور، جزو فوت شدگان تعیین شده اند، متعاقبا از طریق سامانه سهام عدالت به همین نشانی اطلاع رسانی خواهد شد.

مشمولین سهام عدالت می توانند تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ ، پس از مشاهده صورت وضعیت تسویه اقساط خود، در خصوص باقی مانده ارزش سهام تخصیصی که به طور کامل از طریق سود شرکت های سرمایه پذیر تسویه نشده است، به مبلغی دلخواه که بابت آن تمایل به پرداخت داشته و این مبلغ را در سامانه تعیین می کنند(حداقل مبلغ انتخابی ۰۰۰ر۱۰۰ ریال و حداکثر معادل مبلغی که در ردیف ۶صورت حساب مشمول تحت عنوان باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیصی درج شده است) ، یک قبض پرداخت دارای شناسه واریز و معادل مبلغ انتخاب شده خود از سامانه دریافت نمایند. لازم به ذکر است، مشمولانی که در صورت حساب خود از تخفیف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت هستند و اکیدا  نیز نباید هیچ وجهی به هر حساب دیگری واریز نمایند.

با توجه به شروع ارایه خدمات سامانه سهام عدالت از هفدهم اسفند ماه جاری و به منظور ایجاد شرایط مطلوب جهت استفاده از سامانه در روزهای ابتدایی فعالیت آن، رقم سمت راست شماره ملی(کد ملی) به عنوان عدد مجاز جهت مراجعه به سامانه طی دوره ده روزه اول فعالیت آن تعیین شده است. بر این اساس، جدول زمانبندی مراجعه به سامانه سهام عدالت طی ده روز اول فعالیت آن مطابق زیر است:

جدول زمانبندی مجاز برای مراجعه به سامانه سهام عدالت در ده روز شروع فعالیت سامانه

رقم سمت راست کد ملی مشمول تاریخ مراجعه به سامانه سهام عدالت
۷ ۱۲/۱۷/ ۱۳۹۵
۸ ۱۲/۱۸/ ۱۳۹۵
۹ ۱۲/۱۹/ ۱۳۹۵
۰ ۱۲/۲۰/ ۱۳۹۵
۱ ۱۲/۲۱/ ۱۳۹۵
۲ ۱۲/۲۲/ ۱۳۹۵
۳ ۱۲/۲۳/ ۱۳۹۵
۴ ۱۲/۲۴/ ۱۳۹۵
۵ ۱۲/۲۵/ ۱۳۹۵
۶ ۱۲/۲۶/ ۱۳۹۵

پس از برنامه ده روزه اول فعالیت سامانه،تا پایان شهریورماه ۱۳۹۶ کلیه مراجعه کنندگان بدون محدودیت در عدد سمت راست کد ملی خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

پرداخت های مشمولین سهام عدالت در این مرحله فقط از طریق شعب بانک ملی ایران و یا از منوی پرداخت قبوض دستگاه های خودپرداز این بانک صورت می گیرد و مشمولین می توانند مبلغ مورد نظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت که از سامانه سهام عدالت دریافت می نمایند و با در اختیار داشتن این مبلغ، پرداخت کنند. پرداخت هرگونه وجهی درخصوص سهام عدالت به جز از طریق بانک ملی ایران و خارج از دو حالت فوق غیرقانونی است.

به مشمولین محترم سهام عدالت و سایر مردم عزیز کشور اکیدا توصیه می شود در فرآیند اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت از پرداخت هرگونه وجه به افراد ناشناس اعم از مراجعان حضوری به درب منازل یا از طریق واریز پول به حساب سایت های اینترنتی و  شبکه های اجتماعی و نظیر آن به طور جدی اجتناب کنند . همچنین اعلام می شود هر گونه معامله و خرید و فروش سهام عدالت و یا اقدامات مشابه کاملا غیرقانونی بوده و بلااثر می باشد.

ورود به سامانه سهام عدالت و کار با سامانه توسط مشمولین محترم مستلزم کسب راهنمایی اولیه می باشد. به همین منظور و جهت تسهیل موضوع و راهنمایی مشمولین، راهنمای سامانه سهام عدالت شامل توصیه های کلی و گام های ده گانه  نحوه کار با سامانه در صفحه اول سامانه قرار داده شده است. از مشمولین سهام عدالت درخواست می شود قبل از شروع کار ، راهنمای آن را با دقت مطالعه و طبق مفاد آن اقدام کنند تا استفاده از خدمات سامانه برای آنان سریع و نتیجه بخش شود.

مشمولین سهام عدالت می توانند برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه تلفن گویای سهام عدالت به شماره ۸۳۳۳۸ که به همین منظور در سازمان خصوصی سازی مستقر است، تماس برقرار نمایند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.