جزئیات پیش فروش سکه از اوایل هفته آینده

گروه بازار پول_ تازه‌ترین خبرها از قطعی شدن پیش فروش سکه و آغاز آن از 5 روز دیگر حکایت دارد. دیروز محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی به واحد مرکزی خبر گفت که از اول اسفندماه در شعب بانک ملی پیش فروش سکه آغاز می‌شود.

او قیمت هر قطعه از سکه‌های پیش‌فروشی را به صورت علی‌الحساب یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت اصلی سکه با توجه به قیمت فروش و پیش‌بینی سود متعارف و تورم در 6 ماه آینده تعیین خواهد شد. به گفته وی در زمان تحویل مابقی قیمت سکه که کمتر از قیمت روز بازار خواهد بود تعیین و از خریداران دریافت می‌شود.
بازار در روزهای اخیر برای اجرایی شدن دوباره این تجربه در انتظار تحلیل جزئیات طرح نشسته است.
بازار داخلی قیمت دلار آمریکا متاثر از اخبار انعکاس یافته تا ساعت 15 تقریبا70 تومان افت داشت. قیمت سکه نیز با تقریبا 40 هزار تومان کاهش مواجه شده است. در مرکز مبادلات هم قیمت دلار با 5 ریال کاهش مواجه شد.
قیمت پایه به زودی اعلام می‌شود
رییس کل بانک مرکزی گفت: طی 7 روز آینده پیش فروش سکه از طریق شعب بانک ملی آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، محمود بهمنی روز گذشته گفت: در حال رایزنی‌های لازم به منظور تعیین سود متقاضیان خرید سکه هستیم که این مبلغ به زودی اعلام خواهد شد. ريیس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل و نظارت بیشتر در بازار ارز گفت: تصمیمات ویژه‌ای در خصوص بازار آزاد ارز در راه است که یکی از مهمترین آنها تزریق دلار به بازار است، ما مصمم هستیم که ارز فقط از طریق شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز به مردم ارائه شود نه اینکه از طریق واسطه‌ها و بازارهای آزاد کاذب انجام شود، تصمیمات ویژه‌ای در حال نهادینه شدن است که به محض نهایی شدن عملا در بازار ارز به اجرا گذاشته خواهد شد. ريیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در این رابطه موضوع تزریق ارز به بازار در حال بررسی است که بزودی نتایج آن عملی می‌شود. بهمنی افزود: به مردم و متقاضیان خرید ارز توصیه می‌کنم که ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز خریداری و از خرید از طریق بازار آزاد به طور جدی خودداری کنند.
در دور جدید پیش فروش سکه برای متقاضیان سقف خرید تعیین می‌شود، این در حالی است که در دور گذشته در پیش فروش سکه محدودیتی وجود نداشت. بر همین اساس، گفته می‌شود دو سناریو برای سقف خرید برای هر نفر (5 و 10 عدد) سکه تمام بهار آزادی در حال بررسی است که به احتمال زیاد، سقف 10 عدد سکه نهایی خواهد شد. به احتمال زیاد، قیمت پیش فروش سکه بیش از یک میلیون تومان و زمان تحویل آن دو مرحله‌ای – چهارماه و شش ماهه یا یکساله- خواهد بود. پیگیری‌های مهر نشان می‌دهد: مدت زمان دور جدید پیش فروش سکه بعید است بیش از یک ماهه باشد و پس از این مدت، پیش‌فروش متوقف خواهد شد. در همین حال، قیمت‌های جدید قرار است در اواخر هر هفته براساس قیمت‌های جهانی و بازار تعیین و به بانک عرضه‌کننده سکه‌های پیش فروشی (بانک ملی ایران) ابلاغ شود.
مالیات حدود 60 هزار تومانی نیز برای هر قطعه سکه پیش فروشی پیش‌بینی شده است که در موقع تحویل، از خریداران دریافت خواهد شد. فعالان بازار سکه پیش‌بینی می‌کنند قیمت سکه در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده (زمان تحویل سکه‌های پیش فروشی) روند نزولی را تجربه خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *