علت کاهش نرخ مشارکت در دولت سابق چه بود؟

بیشترین فارغ التحصیلان بیکار فارغ التحصیلان بیکار بیکاران پایتخت نشین تهران بیکارترین مناطق کشور کدامند بیکاری بیکاری در ایران تعداد بیکاران نرخ بیکاری

علت کاهش نرخ مشارکت در دولت سابق چه بود؟ / پیش‌بینی آینده نرخ مشارکت در بازار کار

غلامعلی فرجادی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی از حدود ۴۰ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۳۷ درصد در سال ۱۳۹۰ رسیده، به تشریح عوامل این کاهش پرداخت.
وی درباره وضعیت جمعیت فعال کشور، عنوان کرد: بر پایه اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت فعال کشور که در سال ۱۳۸۵ حدود ۲۳٫۵ میلیون نفر بوده است در سال ۱۳۹۰ به ۲۴٫۱ میلیون نفر رسیده است و به عبارت دیگر طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ حدود ۶۴۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است. این آمار حکایت از رشد بسیار ناچیز جمعیت فعال طی پنج‌ساله ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ دارد.

او در ادامه گفت: این امر باعث شده است که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ نرخ مشارکت اقتصادی کاهش یابد و از حدود ۴۰ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۳۷ درصد در سال ۱۳۹۰ برسد. این کاهش میزان مشارکت ریشه در عوامل مختلفی داشته است که مهم‌ترین آنها یأس و ناامیدی بخشی از نیروی کار از تداوم بیکار بودن (که خود منجر به خروج از جمعیت فعال شده است) ثبت‌نام برای آموزش در نهادها و موسسات آموزش عالی و همچنین افزایش درآمدهای غیرکاری خانوارهای ایرانی بوده است.

بیشترین فارغ التحصیلان بیکار فارغ التحصیلان بیکار بیکاران پایتخت نشین تهران بیکارترین مناطق کشور کدامند بیکاری بیکاری در ایران تعداد بیکاران نرخ بیکاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.