غیر رسمی؛ جزئیات بسته پیشنهادی اروپا به ایران

تأثیر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بربازار نفت طلا
درحالی که مهلت اروپا برای ارائه بسته پیشنهادی درباره حفظ برجام پایان یافته و براساس برخی گزارش ها این بسته آماده ارائه شده است اما برخی منابع خبری مدعی شده اند به جزئیاتی از این بسته دست یافته اند.

وب سایت اصولگرای «مثلث آنلاین» در خبری مدعی شد: درحالی که مهلت اروپا برای ارائه بسته پیشنهادی درباره حفظ برجام پایان یافته و براساس برخی گزارش ها این بسته آماده ارائه شده است اما برخی منابع خبری مدعی شده اند به جزئیاتی از این بسته دست یافته اند.

در بسته برجامی پیشنهادی اروپا به ایران، اروپا خرید یک میلیون بشکه نفت از ایران را تضمین خواهد کرد و در قبال آن از کانال مشخصی به ایران ارز پرداخت می شود. به نوشته این نشریه اروپا پذیرفته است که میزان ۱۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. این پایگاه خبر داده که این بسته پیشنهادی قرار است در هفته آینده به‌صورت رسمی رسانه‌ای و اعلام شود.

ادعایی درباره بسته پیشنهادی اروپا به ایران
ادعایی درباره بسته پیشنهادی اروپا به ایران

این پایگاه خبری نوشت: هم اکنون تیم مذاکره‌کننده نگاه مثبتی به این بسته پیشنهادی دارد. با این حال درباره این بسته هنوز اخبار رسمی منتشر نشده است.

فلاحت پیشه: اگر بسته اروپا ناشی از تعارفات با آمریکایی ها باشد، نمی پذیریم

همزمان رئیس جدید کمیسیون امنیت ملی خطاب به اروپا هشدار داد: اگر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها تنها ناشی از تعارفات با آمریکایی‌ها و ملاحظات شرکت‌هایشان باشد، مورد تایید ما نخواهد بود.

فلاحت پیشه در عین حال افزود: اگر این بسته در جهت حل مشکلات شرکت‌های اروپایی و آمریکایی تدوین شود و منافع ایران را در درجه سوم خود قرار دهد، تأثیری در حفظ برجام نخواهد داشت.

وی با تأکید براین که امکان منطقه‌ای، قانونی و حقوقی بین‌المللی برای اروپایی‌ها وجود دارد که از سیاست ضدتحریمی ایران حمایت کنند، گفت: این موضوع تنها نیاز به عزم و اراده سیاسی اروپایی‌ها دارد که امیدواریم سکوت چند هفته اخیر بدین معنا نباشد که آن ها تنها یک سری کلیات را جمع‌آوری و به ما ارائه کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.