قیمت دلار دولتی بالا رفت

ارتباط ارز تک نرخی با افزایش قیمت دلار

یک گام دیگر در راستای یکسان‌سازی نرخ ارز

بررسی نرخ انواع ارز با نرخ دولتی از سوی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که حرکت آرام و هدفمند به سمت نزدیک شدن نرخ دلار بانکی با بازار آزاد ادامه دارد و امروز نرخ دلار باز هم بالا رفته است.
به گزارش مهر، بانک مرکزی صحبت از تک‌نرخی کردن ارز تا پایان امسال به میان آورده و وعده داده است که نرخ دلار دولتی با بازار آزاد، آنقدر به هم نزدیک خواهد شد که بتوان به راحتی بساط ارز دولتی را برچید و قیمت بازار آزاد و مرجع را یکی کرد. حال هم چند وقتی است که قیمت دلار رو به افزایش گذاشته و با حرکتی آرام و هدفمند، به سمت افزایش پیش می‌رود.
البته برخی از روزها، به همان میزانی که نرخ دلار دولتی افزایش می‌یابد، دلار آزاد هم صعود می‌کند و شرایط را به نوعی برای یکسان‌سازی این دو نرخ، کمی سخت می‌کند؛ اما به هرحال بانک مرکزی به حرکت آرام خود حداقل در چند ماه گذشته ادامه داد و زمینه را به نوعی فراهم کرده که بتوان یکسان سازی نرخ ارز را با راحتی بیشتری انجام داد.
امروز هم نرخ دلار دولتی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده، افزایش را نشان می‌دهد و به ۳۱۷۵۵ ریال رسیده است؛ در حالی که دلار در آخرین معاملات روز گذشته بازار آزاد تهران ۳۵۹۲۰ ریال بوده است. از اول آبانماه هم البته این نرخ رسمی دلار بوده است که تلاش کرده خود را به نرخ بازار آزاد نزدیک کند، به نحوی که قیمت دلار دولتی در روز دوم آبانماه، ۳۱۷۳۰ ریال بوده، یعنی همان نرخی که در روز اول آبانماه نیز، ۳۱۷۳۰ ریال به ثبت رسیده است. در سی ام مهر نیز نرخ دلار دولتی ۳۱۶۸۷ ریال بوده است.
امروز نرخ پوند دولتی ۳۸۷۴۱ ریال، فرانک سوئیس ۳۱۹۳۲ ریال، کرون سوئد ۳۵۵۸ ریال، درهم امارات ۸۶۴۶ ریال، لیر ترکیه ۱۰۳۱۳ ریال است.

One thought on “قیمت دلار دولتی بالا رفت

  1. بازتاب: سایت بلاگ ساز منبع انواع اخبار به روز گوگل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.