نقش حجت الاسلام “ش” و موسسه خاص در ماجرای قم +عکس

جرقه های اولیه این اتفاق را می توان ارجاع داد به فضای خاص سال 84 و کنایه ای که آیت الله جوادی آملی خطاب به طرفدارن جریان دولت زد و گفت: من در انتخابات قبل به نامزدی رای دادم که رئیس جمهور نشد و نفر مقابل او 20 میلیون رای آورد ولی یک نفر از 20 میلیون نفر سراغ من نیامد که اعتراض کند اما هنوز این آقا رای نیاورده طرفدارانش در منبرها این کارها را می کنند.

این اعتراض یکی از معلمین سرشناس اخلاق به اخلال گری هایی بود که در حین سخنرانی او توسط طرفدارن دولت شد که گویا سرآغاز سلسله اقدام ها و ناتمام گذاشتن سخنرانی هایی بود که از بلندگوهای آن حرف هایی انتقادی به سمت دولت روانه می شود. یک سال بعد(سال 85) با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم برای سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) باز هم این اتفاق تکرار شد اما با ابعاد گسترده و عجیبی که تعجب همه را برانگیخت.

دنیای اقتصاد -  نقش حجت الاسلام "ش" و موسسه خاص در ماجرای قم + عکس

اتفاقات رخ داده در این مراسم حاکی از این بود که یک جریان مشخص برای برهم زدن آن برنامه ریزی کرده و افراد خود را در چند سوی شبستان مستقر کرده بود تا تمام حاضرین تحریک به اعتراض شوند اما در این سخنرانی این اتفاق رخ نداد.

در مراسم سخنرانی هاشمی در قم آغاز کننده هیاهو و فریادهای اعتراض آمیز، یک روحانی بود که بعدها هویت و نزدیکی او به یک آیت الله سرشناس و سمتش در موسسه او مشخص شد. هر چند در حین این مراسم تعدادی از اخلالگران دستگیر شدند ولی برخورد و محاکمه ای برای آنها صورت نگرفت تا این نوع فعالیت ها در قم به یکی از کارهای رایج این طیف مبدل شود به طوری در جلسات فقهی و دروس خارج برخی آیت عظام نیز این نوع تحرکات رخ داد ولی به دلیل در اقلیت بودن آنها به نتیجه نرسید و این نشدنی ها در فضای واقعی به فضای سایبر رفت تا شاگردان آیت الله هر روز به مراجع منتقد بتازند.

اما این نوع اعمال همچنان ادامه پیدا کرد و به حرم حضرت امام(ره) کشید و سخنرانی نوه امام نیز دچار اختلال و جنجال هایی این گونه شد. بعد از او نیز نوبت به ناطق نوری رسید که سخنرانی اش در حرم حضرت رضا(ع) با هیاهوهایی این گونه دچار اختلال شود. اما حرم و شخص بعدی باز هم در قم بود، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و باز هم حرم حضرت معصومه(س).

دنیای اقتصاد -  نقش حجت الاسلام "ش" و موسسه خاص در ماجرای قم + عکس

مدیریت ماجرای این سخنرانی نیز گویا مربوط می شود به موسسه ای سرشناس در قم . پیش از سخنرانی علی لاریجانی، عده ای به تحریک مدیران این موسسه و با رهبری حجت الاسلام «ش» جلوی مسجد اهل بیت قم تجمعی ترتیب می دهند و شعارهایی علیه رئیس مجلس و مخالفان دولت سر می دهند و حتی این جمع را به سمت مسیر حرکت علی لاریجانی نیز می کشانند که او مجبور به تغییر در مسیر خود شده و از درب دیگر وارد حرم حضرت معصومه می شود. اما این عده که تعداد آنها در حدود 100 نفر گزارش شده به محل سخنرانی علی لاریجانی می روند تا نگذارند صحبت های او تمام شود. برای این هدف نه تنها شروع به فریاد زدن و شعار دادن می کنند بلکه طی اقدامی عجیب شروع به پرتاب مهر و در نهایت کفش و نعلین به سمت رئیس مجلس شورای اسلامی می کنند تا او نتواند در جایگاه سخنرانی خود بماند.

اما با نگاهی به تمام این اتفاقات باید سوال کرد کدام مقام عالی رتبه دولتی در کدام حرم مقدس مورد حمله این طیف خاص قرار خواهد گرفت؟ با توجه به این که در هر نوبت، برخورد این افراد با سخنرانان تندتر و عجیب تر شده باید منتظر ماند و دید سخنرانی بعدی با چه ابزار و شیوه ای قطع خواهد شد و پیش بینی هایی از این دست برای اعمال جریانی که سردمدار کارهای غیرقابل پیش بینی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *