وقتی یک روحانی بدسابقه در فهرست مشاهیر قرار می گیرد

ششمين المپياد فرهنگي ورزشي پيشكسوتان شركت ملي گاز ايران در تبريز برگزار شد.
دانش روز – خسرو یعقوبی : به گزارش جهان به نقل از کیهان مسئولان برگزاري اين المپياد با انتشار يك «كتابچه راهنما» ضمن پرداختن به اهداف برگزاري اين همايش به ظاهر فرهنگي، ورزشي، مشاهير آذربايجان را نيز معرفي كرده اند. در اين بروشور تبليغاتي از «محمد مجتهد شبستري» به عنوان يكي از مشاهير آذربايجان ياد شده است! در اين مورد تذكر ۲ نكته ضروري است؛
الف: آذربايجان سرزمين و مهد بسياري از مشاهير ديني، علمي و ادبي است و شهداي زيادي را نيز تقديم انقلاب و اسلام كرده است كه در اين بروشور تنها از علامه اميني، شيخ محمد خياباني، شمس تبريزي، ستارخان، باقرخان و دست آخر هم از محمد مجتهد شبستري!؟ نام برده شده است.
و در آن اثري از مرحوم علامه طباطبايي، مقدس اردبيلي همچنين شهداي محراب مدني و قاضي طباطبائي نيست و از سرداران شهيد سپاه اسلام در لشكر ۳۱ عاشوراي تبريز و لشكر ۲۱ حمزه آذربايجان نيز خبري به چشم نمي خورد.
به جاست از مسئولان شركت ملي گاز ايران پرسيده شود آقاي محمد مجتهد شبستري چه خدماتي انجام داده اند كه اسم وي همرديف علامه اميني و اثر ارزشمند الغدير قرار گرفته است.
ب: بعيد است سوابق محمد مجتهد شبستري بر كسي پوشيده باشد ولي براي يادآوري به نمونه هايي از آن اشاره مي كنيم تا مسئولان در شركت ملي گاز پاسخ دهند كه آيا به خاطر اين سوابق و پيشينه وي را شخصيت برتر وجزو مشاهير آذربايجان قلمداد كرده اند.
به جملات زير دقت كنيد:
-فتاواي فقيهان فقط براي خودشان حجيت دارد (مجله بعثت، ش ۹۳۵، صص ۱-۷، ۳/۶/۷۷)
– آن دسته از جواناني كه به مسجد روي مي آورند وكتب ديني را مطالعه مي كنند از نظر ساختار فكري و رواني ضعيف هستند (روزنامه فتح ۱۵/۱۰/۷۸)
پيامبر اسلام و ائمه، معصوم نبوده و تمام ضعف هاي انسان هاي عادي را دارند (سخنراني در دانشگاه صنعتي اصفهان، ۵/۱۲/۸۷)
ذكر اين نكته نيز خالي از لطف نيست شبستري از جمله روحاني نماهايي است كه ارگان فارسي زبان سازمان سيا «گويانيوز» از وي به عنوان روحاني محبوب ياد كرده و به خاطر حمايت از فتنه از وي تشكر كرده است!
و حال اين المپياد فرهنگي كه از بودجه شركت ملي گاز تامين مي شود وي را يكي از مشاهير آذربايجان مي نامد آذربايجاني كه همواره در دفاع از دين و ملت در رديف اول قرار داشته و شعار بنيادينش همواره اين بوده و هست كه آذربايجان اوياخدي، انقلاباداياخدي

بنا براین گزارش شركت ملي گاز ايران با ارسال توضيحي براي روزنامه كيهان در مورد خبر “وقتي روحاني نماي بدسابقه در فهرست مشاهير جاي مي‌گيرد!”، خاطرنشان كرد كه در مورد مجتهد شبستري به اشتباه نام “محمد” به‌جاي “محسن” تايپ شده بود و منظور از شخص مورد تقدير قرار گرفته، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز بوده نه محمد مجتهد شبستري كه از تجديدنظرطلبان است.

به گزارش جهان، در اين توضيح آمده است:

احتراماً عطف به درج خبري در بخش اخبار ويژه مورخ ۲۵/۸/۹۰ آن روزنامه وزين با عنوان “وقتي روحاني نماي بدسابقه در فهرست مشاهير جاي مي‌گيرد!” خواهشمند است توضيحات ذيل را مطابق با قانون مطبوعات در همان صفحه و عنوان جهت استحضار مردم شريف ايران اسلامي درج فرمايند.

۱- شركت ملي گاز ايران و مديران،‌ كاركنان و كارگران ايثارگرش، در تمامي دوران خدمت خويش به مردم شريف ايران، پرچمدار خدمت و دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده‌اند و روا نيست كه تنها به دليل اشتباه در تايپ نام كوچك نماينده محترم ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي از “محسن” به “محمد” اينچنين نوازش شوند! شركت ملي گاز ايران افتخار دارد كه به صورت شبانه‌روزي و با مظلوميت تمام در اقصي نقاط كشور “گاز”‌، اين انرژي پاك را به مردم عزيز هديه كند و بيش از ۶۵ ميليون نفر از مردم از اين نعمت الهي بهره‌مند شوند. بيش از ۶۱ نيروگاه گازي و ۳۳ هزار صنعت و صنايع عظيم و عمده كشور از گاز بهره‌مندند و اين امر ثمره تلاش شركت ملي گاز ايران براي خدمت‌رساني هرچه بهتر به جامعه اسلامي است. تقديم ۸۳ شهيد، ۵۹۶ جانباز و بيش از ۲۳۰۰ رزمنده و آزاده در طول دفاع مقدس يكي از افتخارات اين شركت مي‌باشد.

۲- اعضاي حاضر در المپياد ورزشي شركت ملي گاز ايران، با برگزاري مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي شهداي گلگون كفن جنگ تحميلي و لشكر عاشورا و حضور در مزار مطهر شهداي محراب حضرت آيت‌الله قاضي و حضرت آيت‌الله مدني و همچنين سرداران سرافراز جنگ تحميلي، برادران شهيد باكري و شهداي گمنام حضور پيدا نمودند. همچنين در ادامه با حضرت آيت‌الله “محسن مجتهد شبستري” نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه محترم شهرستان تبريز ديدار داشته و از بيانات ايشان استفاده نمودند.

۳- تصاوير مربوط به ديدارهاي مذكور نيز به پيوست ارسال مي‌گردد و انتظار مي‌رود كه آن روزنامه وزين با سابقه درخشان در عرصه مطبوعات كشور قبل از انتشار مطالبي از اين دست كه براي خوانندگان محترم شائبه ايجاد مي‌نمايد نسبت به صحت مطالب از مراجع ذيربط توضيح بخواهند و سپس اقدام فرمايند. مجدداً اعلام مي‌نمايد درج نام محمد صرفاً به علت اشتباه در تايپ بوده است و اگر اين مسئله باعث مكدر شدن امت حزب‌الله شده است صميمانه عذرخواهي مي‌نمايد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *