پلیس امریکا 90 معترض وال استریت را بازداشت کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد : در تازه ترین اقدام پلیس امریکا بیست نفر از فعالان جنبش ” تسخیر وال استریت” در جریان تظاهراتی علیه بانک ها در نیویورک بازداشت شدند.
سخنگوی پلیس ادعا کرد “اکثر این افراد به دلایل برهم زدن نظم عمومی و سه نفر از آنها به دلیل حمله به ماموران پلیس بازداشت شدند”.
این منبع اعلام کرد این وقایع بعد از ظهر روز شنبه در میدان فولی (Foley) در جنوب منتهتن که بسیاری از ساختمان های اداری از جمله دادگاه فدرال و دادگاه تجدید نظر ایالت نیویورک در آنجا قرار دارد، روی داد.
این در حالی است که شاهدان اعلام کردند پلیس از تظاهر کنندگان خواست برخی از پیاده روها را خالی کنند و سعی کرد از رسیدن تظاهر کنندگان به مقابل دادگاه تجدید نظر جلوگیری کند که درگیری مختصری بین دو طرف روی داد و به دنبال آن بیست نفر از تظاهر کنندگان بازداشت شدند.

جنبش وال استریت تقریبا هر روز تظاهراتی با موضوع های گوناگون برنامه ریزی می کند. تظاهرات روز شنبه در اعتراض به واسطه گری و حرص و طمع بانک ها برگزار شده بود و صدها نفر در آن شرکت کرده بودند.
این بازداشت ها در جوی پرتنش به دنبال تذکرات زیاد مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، در انتقاد از تظاهر کنندگان روی می دهد.

همچنبن شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از شهر اتلانتای امریکا گزارش داد ،  پلیس این شهر در یک هفته گذشته بیش از هفتاد فعال جنبش ضد نظام سرمایه داری را بازداشت کرد.
پلیس شهر آتلانتای آمریکا بیش از نوزده نفر از اعضای جنبش ” تسخیر آتلانتا” را پس از این که با خروج از میدان مرکزی این شهر مخالفت کردند بازداشت کرد.
این فعالان بیش از سه هفته است که میدان این شهر را اشغال کرده اند.
معترضان می گویند به تظاهرات خود علیه آنچه که ظلم و ستم نظام سرمایه داری که باعث توزیع نامناسب ثروت شده است ادامه می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *