, خانه گران می شود, ایا خانه گران می شود, افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال 93, افزایش قیمت مصالح ساختمانی, دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی, جدول افزایش قیمت مصالح ساختمانی, افزایش قیمت مسکن در سال 93, افزایش قیمت مسکن مهر پردیس, افزایش قیمت مسکن مهر, افزایش قیمت مسکن مهر پرند

پیش بینی افزایش قیمت مسکن منطق ندارد

عالم اقتصاد – رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران: پیش بینی افزایش قیمت مسکن در سال آینده ، منطق ندارد – رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره قیمت بازار مسکن در سال 94 می‌گوید: تا تیرماه سال آینده قیمت مسکن در بخش خرید و اجاره تثبیت می‌شود و برخی اظهارنظرها مبنی بر افزایش ناگهانی قيمت در سال آینده منطقی نیست. البته اظهار نظر در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال آینده را باید به اواخر بهمن ماه امسال موکول کرد تا براساس داده‌های واقعی به پیش‌بینی وضعیت اقتصادی بازار مسکن پرداخت.

پیش بینی افزایش قیمت مسکن منطق ندارد

, خانه گران می شود, ایا خانه گران می شود, افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال 93, افزایش قیمت مصالح ساختمانی, دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی, جدول افزایش قیمت مصالح ساختمانی, افزایش قیمت مسکن در سال 93, افزایش قیمت مسکن مهر پردیس, افزایش قیمت مسکن مهر, افزایش قیمت مسکن مهر پرندیکی از دلایل عمده رکود در بازار مسکن کاهش قدرت خرید خانوارها است؛ در صورتی که سال آینده قیمت افزایش یابد، باز هم شاهد رکود در بازار خواهیم بود. این را یکی از فعالان بازار مسکن در بخش جنوبی پایتخت می‌گوید و اضافه می‌کند: قیمت مسکن به عوامل و موضوعات فراوانی بستگی دارد، هم‌اکنون بازار مسکن تحت تاثیر وضعیت اقتصادی، تحولات سیاسی و منطقه‌ای، تورم عمومی و رویکردهای بودجه‌ای کل کشور است و به عوامل متعدد دیگری همچون سیاست‌ها و تصمیم‌های دولت، شهرداری‌ها و همچنین قیمت مصالح و اقلام ساختمانی وابسته است.
او معتقد است افزایش تقاضای سرمایه‌ای به بازار مسکن و ایجاد رقابت در بین سوداگران، می‌تواند به بازگشت تورم در بازار مسکن دامن بزند، این اقدامات افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها را در بازار مسکن فراهم می‌کند. به گفته این مشاور املاک که در بخش ساخت‌و‌ساز هم فعال است یکی از عوامل احتمالی قیمت مسکن کاهش ساخت‌و‌سازها است. او در این رابطه توضیح می‌دهد: ازجمله عواملی که باعث شده تمایل برخی به ساخت و ساز کم شود هزینه ناشی از سهم کارفرمایان برای بیمه کارگران ساختمانی است که بر عهده مالکان قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *