پیش بینی قیمت طلا و دلار

کاهش قیمت طلا, كاهش قيمت طلا, کاهش قیمت طلا تا کی, روند کاهش قیمت طلا تا کی ادامه دارد, کاهش قیمت طلا در ماه محرم, احتمال کاهش قیمت طلا, تحلیل کاهش قیمت طلا, دلایل کاهش قیمت طلا در بازار ایران, عالم اقتصاد - پیش بینی کاهش قیمت طلا در آینده نزدیک, علت کاهش قیمت طلا و سکه در این روزها, پیش بینی کاهش قیمت طلا, پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت طلا و سکه
عالم اقتصاد – بهای دلار امروز به مرز ۳ هزار و ۲۲۸ تومان رسید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهای دلار امروز در بازار ۱۲ تومان رشد داشت ولی همچنان این قیمت هم در قیاس با ماه های گذشته پایین ترین حد بهای این ارز مطرح است. تحلیلگران بازار اعتقاد دارند دو عامل در کاهش بهای دلار موثر بوده است. اظهانظرهای مدیران دولتی در مورد بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین انتشار اخباری در مورد مذاکرات هسته ای در کاهش قیمت دلار موثر بوده است.

با این حال امروز بازهم روند قیمت گذاری ها به سمت صعودی حرکت کرد. فعالان بازار اعتقاد دارند رشد امروز قیمت ها به دنبال تنش های داخلی کشور رخ داده است. البته ارزش دلار در بازارهای جهانی نیز بیش از ۷ درصد رشد داشته ولی بازار ایران به طور معمول از روند ارزش گذاری در بازارهای جهانی پیروی نمی کند.

طلا ارزان شد و دلار گران

کاهش قیمت طلا, کاهش قیمت طلا, کاهش قیمت طلا تا کی, روند کاهش قیمت طلا تا کی ادامه دارد, کاهش قیمت طلا در ماه محرم, احتمال کاهش قیمت طلا, تحلیل کاهش قیمت طلا, دلایل کاهش قیمت طلا در بازار ایران, عالم اقتصاد - پیش بینی کاهش قیمت طلا در آینده نزدیک, علت کاهش قیمت طلا و سکه در این روزها, پیش بینی کاهش قیمت طلا, پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت طلا و سکهدلار در بازار آزاد هفته گذشته را با کاهش قیمت آغاز کرد. به این ترتیب از ۳۲۶۰ تومان به ۳۲۴۵ تومان فروخته شد. روزهای بعد هم این روند کاهشی ادامه داشت و در اواسط هفته به ۳۲۲۷ تومان هم رسید. البته هرچه هفته گذشته، نمودار دلار در بازار آزاد روند رو به پایینی را نشان می داد، اما نرخ دولتی آن سربالایی بود.

هفته گذشته، خبر واریز ۴۰۰ میلیون دلار از طلب نفتی ایران از هند اعلام شد و همچنین بحث مذاکرات هسته نیز مطرح بود. مذاکراتی که حالا به گفته مقام های خارجی تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته است. همین طور، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره‌کننده ارشد این کشور، رسیدن به توافق در مذاکرات تا مهلت تعیین شده ۲۴ نوامبر را «کاملا ممکن» دانست. همین طور، عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: «اگر طرف مقابل حسن‌نیت داشته و مقداری هم به ایده‌های جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری نشان دهد، می‌توانیم در موعد مقرر و تا قبل از ۳ آذر به نتیجه برسیم و این کار شدنی است».

قیمت ها به کدام سمت می رود؟

همچنین ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی هم پیش بینی کرد که نرخ ارز در ماه‌های آتی کاهش خواهد داشت. با توجه به این اظهارنظرهای سیف، پیش بینی کاهش قیمت دلار و تداوم این شرایط چندان دور از ذهن نبود. بر اساس آخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش ارز در بازار آزاد در پنج ماهه اول امسال ۳ هزار و ۱۸۸ تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶٫۶ درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ در یکسال منتهی به پایان شهریورماه ۹۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور متوسط در بازار ۷٫۵ درصد کاهش داشته و در عین حال دامنه نوسانات نرخ دلار هم با کاهش ۵۷٫۵ درصدی مواجه بوده است. البته از سال ۱۳۶۴ تا پایان مردادماه ۱۳۹۳ نرخ دلار از ۶۱ تومان به حدود ۳۱۳۰ تومان افزایش یافته که بیانگر رشد بیش از ۵۰ برابری این ارز است.

همچنین در بازار طلا روند قیمت گذاری ها هفته گذشته رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد طی ده روز گذشته بهای طلا رشد ۸۹ دلاری داشته است. البته پیش بینی ها هنوز هم یک دست نیست و عده کمی از کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی کیتکو معتقدند فلز زرد افزایش قیمت خواهد داشت. بر اساس این گزارش ۱۰ کارشناس اقتصادی هم اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و ۵ نفر هم پیش بینی کردند که قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

البته بیشتر پیش بینی ها از تغییر انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی، انتشار آمارهای اقتصادی منطقه یورو و چین و برگزاری همه پرسی سوییس در خصوص افزایش ذخایر طلا نشات گرفته است. همین طور داده های اقتصادی حاکی از افت ۰٫۰۳ و ۰٫۰۱ درصدی خرده فروشی آمریکا و شاخص بهای تولید کننده در ماه سپتامبر بود.

پیش بینی قیمت طلا و دلار

روند قیمت گذاری ها نشان می دهد طی روزهای آینده نیز همچنان احتمال رشد قیمت ها وجود دارد. قیمت طلا نیز در بازار داخلی کاهش پیدا کرد. با این حال رئیس اتحادیه کشوری طلا پیش بینی کرده است که با توجه به آغاز ایام سوگواری ماه محرم بازهم قیمت ها کاهش می یابد.

One thought on “پیش بینی قیمت طلا و دلار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.