چینی ها با خودرو باکیفیت و تسهیلات رقابتی در بازار ایران

مدلهای جدید خودروهای چینی بازار ایران را میگیرد؟

این روزها خودروسازان چینی با خودروهای به نسبت باکیفیت تر از خودروهای داخلی و با تلکنولوژی ساختی پیشرفته تر و ارائه امکانات بروزتر و با آپشن های روز دنیا و مهمتر از همه با در نظر گرفتن تسهیلات خرید بسیار ایده آل برای مشتریان (به طوری که با پرداخت ۳۰درصد مبلغ، خودرو را تحویل خواهید گرفت) به رقابت با خودرو سازان همیشه حمایت شده میپردازند. امیدواریم که ورود خودروهای چینی به بازار ایران باعث شود خودروسازان ایرانی هم برای از دست ندادن سهم بازار تلکنولوژی های خود را ارتقا دهند و با استانداردهای قابل قبول رضایت هموطنان را جلب کنند

چیزی که درصد بالایی از مردم احتمالاً روی آن اتفاق نظر دارند این است که کیفیت خودروهای ساخت داخل مناسب نیست ضمناً قیمت تعیین شده برای این خودروها احتمالاً بالاتر از ارزش واقعی آنهاست، که البته دلایلی چون اختلالات ارزی و نبود بازار قابل پیشبینی و همچنین عدم امکان ورود تکنولوژی و حتی مواد اولیه مورد نیاز برخی از عوامل این ناکامی بوده اند

خودروی به نسبت باکیفیت چینی با قیمت های مناسب ارائه می شود؟

در شرایطی که خودروسازان داخلی حتی بالاتر از شورای رقابت، قیمت خودروهای خود را تعیین می‌کنند، چینی‌ها به فکر «فروش‌های منعطف» در بازار ایران با پیش پرداخت ١۵ میلیونی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، چشم‌بادامی ها دست از سر بازار ایران بر نمی‌دارند. آنقدر در سال‌های گذشته بازار ایران برایشان پرمنفعت و جذاب بوده که اکنون حاضر نیستند حتی یک قدم از مصالحشان در بازار پرجذابیت ایران عقب نشینی کنند. حتی حاضر نیستند بپذیرند که در شرایط رکودی، مردم دیگر اقبالی به خرید خودروهای داخلی هم ندارند چه برسد به اینکه خودروهای چینی که ذهنیتی بد هم نسبت به آن دارند را انتخاب کنند. شاید فکر می‌کنند هستند افرادی که هنوز جیب خالی و پز عالی دارند. پولی برای خرید خودروهای لوکس وارداتی با برندهای غیرچینی ندارند و از سوی دیگر، دلشان می‌خواهد خودرویی حداقل با ظاهر لوکس داشته باشند.

سال‌هاست که خودروسازان چینی در بازار ایران جا خوش کرده‌اند. مدل جدید ارایه می‌دهند و از مصرف‌کنندگانی که تا همین چند وقت پیش، سال‌های متمادی را با خودروسازان داخلی سر کرده بودند، دل می‌برند. مصرف‌کنندگانی که چهره جذاب خودروهای داخلی خودروسازان برایشان دیگر اهمیتی ندارد و به دلشان نمی‌نشیند. البته خودروسازان داخلی هم تا به خودشان بجنبند و فیس لیفت‌های جدید ارایه کنند، چینی‌ها بخش عمده‌ای از بازار را ربودند و البته هنوز هم به دلربایی خودروهای خود ادامه می‌دهند. تولید برخی از آنها را به صفر رسانده‌اند و برخی دیگر از خودروها را در حال جایگزینی دارند.

مدلهای جدید خودروهای چینی بازار ایران را میگیرد؟
مدلهای جدید خودروهای چینی بازار ایران را میگیرد؟

ارائه تسهیلات جدید خودرو سازان چینی در بازار ایران

اما مهمتر از همه این است که درست در شرایطی که خودروسازان داخلی بدون توجه به بازار رکودی، در حال افزایش قیمت محصولات پرطرفدار خود هستند و حتی آمارها و اسناد نشان از این دارد که آنها حتی بالاتر از قیمتهایی که شورای رقابت به عنوان مرجع رسمی به آنها مجوز داده است، اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند، خودروسازان چینی طرح‌های رقابتی و جذاب مشتریان را ارایه می‌دهند و اعلام می‌کنند که حتی در دریافت اقساط از مشتریان نیز منعطف عمل می‌کنند، یعنی همانطور که مشتریان بخواهند، اقساط را برایشان در نظر می‌گیرند و همه جوره با خریداران کنار می‌آیند، بلکه بتوانند بازار را همچنان در اختیار خود داشته باشند.

بررسی طرح‌های فروشی که خودروسازان چینی دارند، حکایت از آن دارد که آنها برنامه‌های درازمدتی برای بازار ایران دارند و حتی می‌خواهند حضور خود در این بازار را مستحکم‌تر هم بکنند، به همین دلیل است که حاضر شده‌اند که با ۳۵ درصد دریافت نقد، مابقی قیمت خودرو را به صورت اقساط منعطف از مشتریان دریافت کنند. تحویل های خود را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهند و می‌خواهند هر طور که شده دل مشتریان را بدست آورند.

اما نکته دیگر حائز اهمیت در این میان، رفتار برخی خودروسازان کره‌ای است که در این میان بدون ضابطه اقدام به افزایش قیمت‌های خود کرده‌اند. در این میان برخی از این خودروسازان، قیمت‌ها را به یکباره افزایش داده‌اند، در حالی که خودشان هم فکر نمی‌کردند که از برخی خودروهایشان در بازار ایران، این چنین استقبالی بشود اما آنها هم رقیب سرسختی به نام چینی‌ها را در کنار خود دارند و شاید باید تلاش کنند که قیمت را از آنچیزی که هست، پایین تر و به عبارت دیگر رقابتی تر کنند.

در این میان همه خودروسازان خارجی حداقل این نکته را به خوبی دریافته‌اند که بازار ایران، یک بازار پررقابت و خوب است که می‌توانند در آن بیشتر از هر جای دنیا، منفعت ببرند، قشر جوان آنقدر علاقمند هستند که شاید هیچ کشوری به اندازه ایران بهشتی برای فروش خودروهای خارجی نباشد. آمارهای گمرک هم البته این را تائید می‌کند. آمارها حکایت از افزایش ۳۰ درصدی واردات خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی در دو ماهه ابتدای سال جاری دارد.

در این مدت ۲ هزار و ۳۸۹ خودرو با حجم سیلندر ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی به‌ارزش ۷۰ میلیون و ۱۲۶ هزار دلار به کشور آمده است که در مقایسه با سال قبل ۲۸ درصد ازلحاظ ارزشی و ۲۸ درصد ازلحاظ وزنی افزایش یافته است. همچنین ۲ هزار و ۴۰۷ دستگاه وسیله نقلیه موتوری به‌غیر از آمبولانس و هیبریدی به‌ارزش ۶۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار به کشور آمده است که در این بخش نیز رشد ۳۲درصدی را در مقایسه با سال قبل از لحاظ ارزشی شاهد هستیم. درمجموع در این مدت ۴ هزار و ۷۹۶ خودروی خارجی به‌ارزش ۱۳۵ میلیون دلار و ۸۷۷ هزار دلار خودرو به کشور آمده که رشد حدودی ۳۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. میانگین قیمت خودروهای وارداتی حدود ۹۹ میلیون تومان است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.