آمار اشتغال دوران احمدی نژاد (دولت نهم و دهم) نزدیک به صفر

اقتصاددان سرشناس ایرانی نسبت به «مزایده‌ای» شدن انتخابات هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر مسعود نیلی، استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف  در برنامه تلویزیونی «پایش» در مورد مهم‌ترین کارهایی که ريیس‌جمهور آینده در مورد مسائل اقتصادی باید انجام دهد، گفت: زمانی که مسائل انتخاباتی مطرح می‌شود، فرصت خوبی برای طرح مسائل اصلی‌ است که کشور با آن روبه‌رو است.

وی ادامه داد: آنچه امروز باید مورد توجه قرار گیرد، این است با توجه به اینکه موضوع پرداخت یارانه نقدی به مردم مطرح است، انتخابات تبدیل به یک مزایده بزرگ نشود؛ چون اگر این کار ادامه پیدا کند، به تدریج این تصور به وجود می‌آید که نقش دولت همین است و رسالت اصلی آن از بین می‌رود.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : نیلی با بیان اینکه دشوارترین دوره بعد از انقلاب اسلامی در کشور دوره پیش روی ریاست‌جمهور بعدی است، گفت: اولین مساله‌ای که ريیس‌جمهور آینده باید به حل آن بپردازد، ساماندهی بازار ارز است؛ چون به لحاظ تلاطم ارزی با عدم قطعیت روبه‌روست و هم نظام چندگانه ارز کارآیی را از بین برده و موجب رانت‌جویی شده است. وی افزود: یارانه‌ها و اصلاح قیمت انرژی، موضوع دیگری است که باید حل شود. این استاد دانشگاه تصریح کرد: موضوع بعدی مورد توجه ريیس‌جمهور آینده باید شیوه اداره بنگاه‌های اقتصادی از لحاظ محیط کسب‌وکار و واگذاری‌های انجام شده باشد و همچنین موضوع محیط‌ زیست و تنگناهای منابع طبیعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آمار اشتغال روی آنتن تلویزیون

آمار اشتغال دوران احمدی نژاد نزدیک به صفر

سایت خبری عصر ایران نوشت: در حالی که دولت مدعی اشتغالزایی چند میلیونی است، بررسی‌های علمی نشان می‌دهند میزان خالص اشتغالزایی در دوران احمدی‌نژاد‌ نزدیک به «صفر» بوده است.
بر اساس این گزارش، دکتر مسعود نیلی در برنامه تلویزیونی «پایش» با نمایش نمودار تخصصی اشتغال، میزان اشتغال ایجاد شده در بازه‌های زمانی 5 و 10 ساله از سال 1335 تا 1390 را اعلام کرد که بر اساس آن، کمترین اشتغال خالص ایجاد شده در نیم قرن گذشته ، مربوط به دولت کنونی است. بر این مبنا، در سال‌های 1385 تا 1390، میزان اشتغالزایی خالص سالانه، تنها 14 هزار و 200 شغل بوده است که بسیار ناچیز و در حد صفر است. اشتغال خالص، ناظر به تفاضل میزان اشتغال ایجاد شده و میزان افراد بیکار شده در یک دوره زمانی خاص است.ارائه آمار 14 هزار و 200 شغل در سال در رسانه ملی در حالی است که طبق همین آمار، در دولت قبل از احمدی‌نژاد، میزان اشتغالزایی خالص، بالغ بر 695 هزار نفر در سال بوده است.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر به آن کار , تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *