خودروهای ایرانی فرغون آپشن دار یا قتلگاه متحرک !
این روزها که بازار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری داغ است، هشت کاندیدای نهایی از هیچ فرصتی برای رسیدن به ساختمان «پاستور» نمیگذرند و این وسط گویا «صنعت خودرو» دستمایه خوبی است برای بالا بردن شانس برنده شدن آنها در ماراتن 24 خرداد ماه.
به گزارش دنیای اقتصاد، «بنجول»، «فرغون» و «قتلگاه متحرک»، نمونهای است از واژههایی که کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم در قبال پیشروترین و مهم ترین صنعت حال حاضر ایران پس از صنعت نفت، به کار میبرند. چندی پیش «محمدباقر قالیباف» (شهردار فعلی تهران و یکی از هشت کاندیدای ریاست جمهوری)، خودروهای ایرانی را «فرغون آپشندار» خطاب کرد و حالا رقیب او «محسن رضایی» نیز میگوید «خودروهای ایرانی قتلگاه متحرک هستند.»
خودروهای ایرانی و صنعت خودرو ضعیف اما غیر قابل چشم پوشی
در اینکه صنعت خودرو عیبها و ایرادهایی دارد و در اینکه مردم از قیمت و کیفیت آنها راضی نیستند، شکی نیست، اما اینکه «خودروسازی» تا به اين حد ضعيف توصيف كنند نیز منصفانه به نظر نمیرسد.«خودروسازی» با همه داشتهها و نداشته هایش، لکوموتیو صنایع ایران به حساب میآید و اگرچه این روزها ضعیف شده و نفسش تنگ است، اما هنوز هم پرچمش بالاست.
اگر نگاهی به بخش های مختلف صنعت و اقتصاد کشور بیندازیم، متوجه میشویم که «خودروسازی» با همه مشکلاتی که این روزها گریبان کل بخش صنعت و تولید را چسبیده، سر پا مانده و باد به پرچم آن میوزد. اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم از ضعفهای صنعت خودرو انتقاد میکنند، به هیچ وجه بد و غیرمنطقی نیست، اما وقتی انتقادها رنگ و بوی تبلیغاتی میگیرند، غیرمنصفانه میشوند و صرفا تبلیغاتی.
از طرفی، باید از کاندیداها پرسید در کنار «فرغون» خواندن و «قتلگاه متحرک» دانستن خودروهای ایرانی،آیا راهکاری هم برای «بنز» شدن و «لیموزین» شدن آنها دارند؟ آیا هدف از انتقادها به صنعت خودرو، بهبود و پیشرفت آن است یا فقط تبلیغات و به دست آوردن دل رای دهندهگان؟باید دید در این 13 روز باقیمانده تا انتخابات یازدهم، کاندیداها دوباره چهها از صنعت خودرو خواهند گفت.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.