گواردیولا :مورینیو احتمالا بهترین مربی دنیاست

پپ گوارديولا مربي جوان بارسلونا در صحبتهايي اعلام کرده که ژوزه مورينيو، مربي پرتغالي رئال مادريد را مي توان بهترين مربي دنياي فوتبال ناميد..

 دانش روز  – خسرو یعقوبی : گواردیولای 40 ساله در سال 2008 هدایت بارسلونا را در دست گرفت و از آن زمان به بعد 12 جام قهرمانی با این تیم کسب کرد تا نام خود را به عنوان موفق ترین مربی تیم کاتالان ثبت کند.

گواردیولا در دهه 1990 هم یکی از بازیکنان موفق باشگاه کاتالان بود ولی او اکنون در صحبتهایی اعلام کرده که کارنامه ورزشی یک فرد به عنوان یک فوتبالیست، تضمینی برای موفقیت او درعرصه مربیگری نخواهد بود و برای مثال از مربی رئال نام برده است.
گواردیولا در صحبتهایی که در روزنامه آ.اس بازتاب یافت گفت:«  برای مبدل شدن به یک مربی بزرگ ، اجباری نیست که فوتبال بازی کرده باشی. آریگو ساکی در حالی فوتبال را متحول کرد که خودش فوتبال بازی  نکرده بود و مورینیو هم الان بهترین مربی دنیاست.»
وی ادامه داد:« پوشیدن پیراهن فوتبال و حضور در رختکن، در برخی شرایط به تو امتیازات و مزایایی می دهد ولی عدم حضور در دنیای فوتبال به عنوان یک بازیکن هم مزایای دیگری برای تو دارد. زندگی همین است. به عنوان یک بازیکن، هیچ وقت استعداد یا مهارت فیزیکی خاصی نداشتم ولی دردنیای فوتبال ماندم و توانایی ها و استعدادهای دیگرم را تقویت کردم.»

گواردیولا در ادامه صحبتهایش گفت:« زمانی که فوتبال بازی می کردم، دریافتم که در برخی از شرایط نمی توانم بیش از حد مشخصی از بدنم کار بکشم. در برخی شرایط خسته بودم و الان هم به عنوان یک مربی شرایط مشابه بازیکنانم را درک می کنم. »

او ادامه داد:« درعرصه مربیگری هم می دانم که روزی می رسد که خسته می شوم و کنار می روم. امیدوارم که این روز از راه برسد. چون اکثر مربیان قبل از آنکه درمورد رفتنشان تصمیم گیری کنند، اخراج می شوند. در حال حاضر من می توانم خودم انتخاب کنم؛ چون می دانم که شرایط همیشه این طور نمی ماند؛ مربیان بازنده اخراج می شوند.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *