اصلاح قیمت نان در آینده ؟

اجرایی رییس‌جمهور از اصلاح قیمت نان در آینده

عالم اقتصاد – معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراکز مرتبط در جهت اصلاح قیمت نان در حال بررسی برای اصلاح قیمت نان هستند و نظرات این سازمان‌ها اخذ و از اتحادیه‌های مرتبط نیز نظرخواهی شده که در نهایت تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که صنعت نان هر روز رو به رشد و شکوفایی است، گفت: تلاش می‌کنیم پخت سنتی نان امکان حیات پیدا کند و در این زمینه اقدامات مورد نیاز انجام می‌شود.

او ادامه داد: در مقطع زمانی در دولت قبل بحث یارانه نان به صورت غیر مستقیم تبدیل به پرداخت مستقیم یارانه از طریق کارت‌هایی که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها در اختیار مردم قرار داده بود شد و قیمت‌ها به نرخ واقعی خود برگشت که در آن دوره کوتاه رشد و نمو در حوزه صنعت نان به شکل قابل توجهی افزایش یافت چون قیمت‌ها واقعی شده بودند.

اصلاح قیمت نان در آینده ؟

شریعتمداری گفت: با توجه به این موضوع، امکان تجارت بحث گندم، آرد و حتی نان در داخل و خارج افزایش یافت و در آن ایام در زمینه تولید ماشین‌آلات صنعتی با بعضی از شرکت‌های خارجی و داخلی به صورت مشترک گام‌های خوبی برداشته شد و نانوایی‌ها به تدریج به سمت اصلاح روش‌های تولید گام برداشتند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور توضیح داد: در آن زمان استفاده از جوش شیرین که تسریع‌کننده برای تولید نان بود به حداقل ممکن رسید و بهداشت در نانوایی‌ها بیش از دوره قبل مورد توجه قرار گرفت که این‌ها از نکات مثبتی بود که در اجرای طرح اولیه واقعی کردن قیمت آرد و نان در کشور شاهد آن بودیم.

او ادامه داد: این تصمیم خوب بعد از مدتی با توقف مواجه شد و به قیمت خرید تضمینی گندم اضافه شد و بعد از آن هزینه‌های عوامل تولید مثل دستمزد و سوخت نیز به آن اضافه شد که این موضوع تبعات بدی را به همراه داشت.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اگر این تصمیمات به درستی اتخاذ می‌شد و روشی که در جهت واقعی کردن قیمت نان شاهد بودیم اتفاق می افتاد امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

او گفت: دولت یازدهم از ابتدای ورودش این موضوع را مورد توجه قرار داد و در نهایت منجر به اصلاح قیمت نان شد؛ به گونه‌ای که به مردم فشار نیامده و به تولیدکننده نیز فشاری تحمیل نشود قرار است قیمت‌ها اصلاح و اعلام شود؛ به گونه‌ای که توزیع نان عادلانه باشد و از وزن نان نیز کم نشود و با کیفیتی عالی پخت صورت گیرد.

نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان امروز – دوشنبه – در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.