احتمال حذف بانک صادرات از بورس, پیش بینی درآمد هر سهم بانک صادرات

حذف-بانک-صادرات-بورس-پیش-بینی-سود-سهام
علاوه بر زیاندهی، مدیران بانک صادرات حتی از ارایه به موقع گزارش حسابرسی درماندند!
در بانک صادرات دقیقا چه خبر است؟
?معاون ناشران و اعضای بورس تهران از احتمال حذف بانک صادرات از بورس و انتقال به بازار پایه فرابورس  خبر داد. وی اظهار کرد: هر چند “وبصادر” در آخرین ساعت روز کاری سال گذشته اولین درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ را ارایه کرده اما هنوز گزارش حسابرسی شده را در کدال منتشر نکرده و نامه مربوط به گزارش هیات مدیره را ارایه نکرده است.

حذف-بانک-صادرات-بورس-پیش-بینی-سود-سهام
حذف-بانک-صادرات-بورس-پیش-بینی-سود-سهام

? با توجه به این وضعیت و براساس مفاد ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش شرکت ها آن دسته از شرکت هایی که مانند بانک صادرات با توقف بیش از ۶ ماه نماد روبرو هستند، برای حذف از بورس به هیات پذیرش اوراق بهادار بورس پیشنهاد می شوند و این هیات که اردیبشهت ماه طبق روال هر ساله اقدام به طبقه بندی جدید شرکت ها در بورس می کند، تصمیم گیری خواهد کرد.

?سوالی که برای تحلیلگران و فعالان اقتصادی ایجاد شده این است که مدیران این بانک دقیقا مشغول چه کاری بودند که از ارایه به موقع گزارش حسابرس هم عقب ماندند؟ این در حالی است که با انجام حسابرسی واقعی معلوم شد بانک صادرات در سال گذشته زیان ده بوده است. اخراج بزرگترین بانک بورسی اصلا خبر خوبی نیست و به هیچ وجه نباید اتفاق بیفتد. سهامداران این بانک، بزرگترین زیان دیدگان این اتفاق خواهند بود و دست عده ای سفته باز برای نوسان گیری از قیمت سهم این بانک مهم باز می شود. آیا مدیران این بانک از این مخاطرات آگاه نیستند؟

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس

♨️ هیات مدیره بانک صادرات باید پاسخگوی عدم شفافیت عملکرد خود به سهامداران باشد/ احتمال انتقال نماد برای همه ناشران وجود دارد

✔️محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره برخی خبر پراکنی ها در خصوص احتمال انتقال نماد بانک صادرات به بازار پایه توافقی فرابورس گفت: از نظر سازمان بورس بانک صادرات یا هر شرکت یا ناشر پذیرش شده در بازار سهام طبق قوانین باید اطلاعات شفاف و به موقع خود را منتشر کند. وی با بیان اینکه بانک صادرات نیز از این قاعده مستثنی نیست، تصریح کرد:این بانک نیز باید  گزارشات خود را روی کدال منتشر و هرچه سریعتر شرایط مورد نظر سازمان بورس برای بازگشایی نماد را احراز کند.

حذف-بانک-صادرات-بورس-پیش-بینی-سود-سهام
حذف-بانک-صادرات-بورس-پیش-بینی-سود-سهام

?مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به اینکه احتمال انتقال نماد بانک صادرات به بازار پایه وجود دارد،اظهارداشت:در شرایط حاضر مقصر اصلی این بانک است و فقط اگر سریعتر اقدام و اطلاعاتشان را شفاف سازی کنند در بورس خواهند ماند.

?خدا بخش با اشاره به اینکه  حافظ منافع سرمایه گذاران در وهله اول اعضای هییت مدیره هر ناشر است،خاطرنشان کرد:  اگر انتقال از یک بازار به بازار دیگر ناشی از عملکرد هییت مدیره باشد باید آنها به سهامداران خود پاسخگو باشند

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.