خاوری ویلایش را 2 دلار بخشید!، نقل ضدونقیض سخنان احمدی‌نژاد درحلقه یاران

استیضاح وزیر اقتصاد ظاهری بود، دلیل بازداشت نشدن موسوی خوئینی ها، نمی‌شود علیه سران فتنه موضع نگیرند و بگویند ما داخل نظام هستیم و… از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه 14 آبان ماه 1390 است.

به گزارش دانش روز به نقل از مهر روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار، مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد:

استیضاح وزیر اقتصاد ظاهری بود.

روزنامه شرق نوشت: آیت‌الله ‌موسوی‌اردبیلی با انتقاد از عملکرد مجلس در دادن رای اعتماد مجدد به وزیر اقتصاد گفت: اقدام مجلس در رای دوباره به وزیر اقتصاد یک امر ظاهری و یک استیضاح ظاهری بود. درست نبود با یک معذرت‌خواهی سر و ته ماجرا را هم بیاورند.

وی درباره پارلمانی شدن نظام سیاسی ، گفت:تغییر نظام ریاستی به پارلمانی و انتخاب رییس‌جمهور توسط پارلمان موجب کاهش سطح مشارکت مردم می‌شود، اما تصورم این نیست که این امر یک تصمیم جدی از نظر مقام رهبری نباشد و اتخاذ این تصمیم و اجرای آن نیازمند مدت‌زمان زیادی است.

خاوری ویلای 3 میلیون دلاری را 2 دلار بخشید.

روزنامه وطن امروز در خبری نوشت : محمودرضا خاوری مدیر‌عامل مستعفی بانک ملی که هم‌اکنون در تورنتوی کانادا اقامت دارد ویلای 3 میلیون دلاری خود در تورنتو را که در سال 2007 خریداری کرده بود‌، در 7 اکتبر ( کمتر از یک‌ماه پیش) به قیمت 2 دلار به دخترش منتقل کرده است. روزنامه‌ کانادایی گلوب اند میل در این باره  نوشت‌: ‌در حالی که مقامات کانادا مشغول بررسی لغو شهروندی محمود‌رضا خاوری و استرداد او به ایران هستند‌، وی و همسرش ویلای 3 میلیون دلاری‌شان در تورنتوی کانادا را به دخترشان منتقل کردند ، همچنین خانواده خاوری یک خانه 660 هزار دلاری دیگر در خیابان هالیوود در منطقه یورک شمالی دارند که به نام همسر خاوری.

دلیل بازداشت نشدن موسوی خوئینی ها

روزنامه کیهان در خبری آورده :موسوی خوئینی ها در پاسخ به این سوال که «چرا در دوران بعد انتخابات سال 88، نیروهای امنیتی که به بازداشت سران اصلاح طلبان می پرداختند و به نوعی شما را پدرمعنوی اصلاح طلبان و مرد پشت پرده می دانستند، مبادرت به بازداشت شما نکردند؟ آیا توصیه ای شده بود و یا جرئت این کار را نداشتند؟! نوشت: «هیچکدام؛ نه بحث توصیه است، نه بحث جرئت» و افزود: ولی علت اینکه بنده را بازداشت نکرده اند این است که خود آنان می دانند من نه مزاحمتی برای آنان دارم و نه قدرت آن را دارم.

زورشان نمی‌رسد، وزیر استیضاح می‌کنند!

روزنامه ایران نوشت: روح‌الله حسینیان از اعضای شاخص جبهه پایداری و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفته که برخی از نمایندگان چون زورشان در موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها به احمدی‌نژاد نمی‌رسید با انتقامگیری می‌خواستند وزیر اقتصاد را استیضاح کنند!

مبدع کلمه فتنه چه کسی بوده است؟

ایران در خبر دیگری نوشت: مرتضی طلایی، عضو شورای شهر در تازه‌ترین دفاع خود از شهردار تهران گفته که دو گروه هستند که به قالیباف اتهاماتی مبنی بر سکوت وی در برابر فتنه سال 88 وارد می‌کنند. یک گروه آنهایی هستند که نسبت به وی حسادت دارند و نمی‌توانند یک مدیر کارآمد و ولایی را تحمل کنند و دسته دیگر نیز ناآگاهند. طلایی گفته است نخستین فردی که کلمه فتنه را به کار برده قالیباف بوده است.

نقل ضدو نقیض سخنان احمدی‌نژاد درحلقه یاران

روزنامه اعتماد و برخی از پایگاه ههای خبری به نقل از احمدی نژاد که در نشست حامیان گفتمان انقلاب اسلامی سخن گفته بود، نوشتند«دو سال است که رییس قوه قضاییه، محمد رضا رحیمی معاون اول دولت را متهم به فساد اقتصادی کرده است ولی نمی‌توانند این اتهام را ثابت کنند. رئیس جمهور افزود: من به رهبری هم گفته‌ام که اگر ثابت شود رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم. احمدی نژاد یادآور شد: این دولت به قوه قضاییه اعلام کرده که آبروی دولت را برده‌اید و اگر هم قرار به محاکمه است باید علنی صورت گیرد.»

این در حالی است که مرکز ارتباطات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری تنها مرجع رسمی انتشار اخبار و دیدگاه‌های رئیس جمهور می‌باشد. همچنین روزنامه ایران درحالی که صفحه دوم خود را به گزارش این مراسم اختصاص داد این قسمت از سخنان احمدی نژاد را نیاورد!

نمی‌شود علیه سران فتنه موضع نگیرند و بگویند ما داخل نظام هستیم

محمدنبی حبیبی،دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به روزنامه اعتماد گفت: ما اعتقاد نداریم که از اصلاح‌طلبان باید به عنوان هیزم انتخابات استفاده بشود و از اینکه اصلاح‌طلبان داخل نظام در فضای سیاسی کشور باشند و با هم رقابت کنند استقبال می‌کنیم. اما اصلاح‌طلبان باید باور کنند که به بهانه اصلاح‌طلبی، کارهای براندازانه‌یی در سال 88 انجام شد؛ البته عده‌یی هم با پرچم اصلاح‌طلبی به میدان آمدند؛ اما اصلاح‌طلبانی که داخل نظام هستند باید علیه آن کسانی که پرچم اصلاح‌طلبی را برافراشتند ولی کار براندازانه کردند موضع بگیرند؛ نمی‌شود علیه سران فتنه موضع نگیرند و بگویند ما داخل نظام هستیم.

گویا نیوز: تعارف چرا؟جنبش سبز واقعاً آمریکایی بود

روزنامه کیهان به نقل از گویا نیوز ‌نوشت : سران جنبش سبز اگر محبوبیتی در میان اپوزیسیون پیدا کردند، نه به دلیل ثبات در مواضعشان که برعکس، به این دلیل بود که مواضعشان تغییر کرده است. آیا معنای شعار «اوباما یا با اونا یا با ما» جز طلب حمایت های خارجی و کسب حمایت آمریکا بود؟ مگر نه اینکه شیخ مهدی کروبی شجاعانه و با صراحت در مصاحبه با مجله آمریکایی نیویورکر از حمایت غرب و آمریکا استقبال کرد و در زمانی که رئیس مجلس ششم بود با هیئتی آمریکایی دیدار نموده بود؟

از سوی دیگر سایت روزنت در مطلبی به قلم «ا-ن» طنزنویس فراری، خطاب به هیلاری کلینتون نوشت: خانم کلینتون! اخیرا گفته اید سران جنبش به شما پیام داده اند که ما نیاز به کمک نداریم…اما این پیام، تعارف است. شما خود را دوست ما می دانید و ما هم مطمئنیم که شما دوست ما هستید. شما نباید به حرف ما گوش کنید. باید اصرار کنید، بعد ما می گوییم نه، بعد کم کم قبول می کنیم. این یک راز است[!]

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *