راه خروج بازار مسکن از رکود چیست؟

رکود سنگین در شهرهای جدید اطراف تهران
فعالان اقتصادی بر این باورند که نبود تناسب بین عرضه و تقاضا درسالهای اخیر بی رغبتی سازندگان به مسکن را به دنبال داشته است.
به گزارش نامه نیوز، بازار مسکن مدتهاست در رکود به سر می برد، نه اینکه واحد مسکونی برای فروش وجود نداشته باشد یا همه مردم صاحب‌خانه شده باشند، بلکه نامعلوم بودن وضعیت این بازار، نبود تناسب بین عرضه وتقاضا، نگرانی خریدار و فروشنده از ضرر احتمالی در نتیجه انجام معاملات و… موجب تداوم سایه رکود در این بازار شده است.

سرمایه گذاران نیز تحت تاثیر این فضای رکودی نگاهشان را در جهت سرمایه گذاری در این بخش تغییر داده اند و این امر سبب خروج بخشی از سرمایه ها از این حوزه اشتغال زا کشور شده است.

عباس آرگون کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن از نبود تناسب بین عرضه و تقاضا ایجاد و این امر درسالهای اخیر بی رغبتی سازندگان در این بخش را به دنبال داشته است.

وی به وابسته بودن بیش از ۸۰ صنعت در بخش مسکن اشاره کرد و گفت : رونق بازار مسکن بسیاری از مشکلات این بخش از جمله به خروج رکود کمک می کند.

آرگون با بیان اینکه دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب به این بخش به دنبال افزایش تقاضا باشد، افزود:کاهش سود تسهیلات و افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن زمینه را برای سوق دادن متقاضیان به این سمت فراهم می کند چرا که با توجه به شرایط فعلی تنها راه خروج از رکود و ایجاد رونق در این بخش، افزایش قدرت خرید خانوارها است.

راه خروج بازار مسکن از رکود چیست؟
راه خروج بازار مسکن از رکود چیست؟

خروج بازار مسکن از رکود چه راهی دارد؟

تحریک تقاضا باید در دستور کار قرار گیرد

کمیل طیبی کارشناس اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باب رکود بیشتر حول محور قیمت زمین می چرخد،اظهارداشت: اقدامات موثر  دولت به خروج  بخش مسکن  از رکود و نیز رونق   اشتغال زایی می انجامد.

وی افزود: یکی از راه های برون رفت بازار مسکن از رکود جذب مردم به خرید مسکن های به جا مانده از دوره های پیشین است.

قدرت خرید مردم باید بالا رود

محمد حسین میرمحمدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای  ایجاد رونق در این بخش به کار گیرند؛ چرا که تداوم رکود در این بازار حباب قیمت و شکل گیری پدیده رکود تورمی را تشدید می کند.

وی در ادامه به افزایش تولید طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق شاهد پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا بوده ایم اما از طریق مطالعات انجام شده می توان دریافت که میزان عرضه و تقاضا بسته به قدرت خرید مردم است.

2 thoughts on “راه خروج بازار مسکن از رکود چیست؟

  1. بازتاب: دلال بازی بنگاه داران به ضرر بازار مسکن - عالم اقتصاد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.