ویژه: سقوط 4 پله‌ای فضای کسب‌وکار در ایران، از ادعای دکترا تا ضرب و تقسیم در حد کلاس نهم !

از ادعای دکترا تا ضرب و تقسیم در حد کلاس نهم ، تحریف رهنمود امام خمینی (ره) توسط اصلاح طلبان، مجلس دانش‌آموزی یا مجلس بزرگان! و… از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه 30مهرماه 1390 می باشند.

 به گزارش دانش روز به نقل از مهر روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار، مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد:
از ادعای دکترا تا ضرب و تقسیم در حد کلاس نهم

روزنامه خراسان در شنیده های خود نوشت : یک مسئول سیاسی که بارها انتقاداتی از مدرک دکترای وی در رسانه ها مطرح شده است، چندی پیش در دیدار با برخی فعالان اقتصادی پس از آنکه چند بار نتوانست ضرب و تقسیم اعداد را به درستی محاسبه کند، خطاب به حاضرانی که این اشتباهات را گوشزد می کردند، گفته است که «ظاهرا شما نمی دانید من فقط تا کلاس نهم توانسته ام درس بخوانم!»

باور کنید اصلاح‌طلبان زنده‌اند!

روزنامه ایران نوشت : محمدرضا باهنر که چندی پیش از اصلاح‌طلبان خواهش کرده بود در انتخابات مجلس نهم، مشارکت داشته باشند، این‌بار تأکید کرد تفکر اصلاح‌طلبی مردنی نیست و زنده است.  وی که در همایش «کدام خانه» دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی می‌کرد، در این خصوص گفت: بعضی از عزیزان اصولگرا با این تحلیل که اصلاح‌طلبان دیگر قدرت ظهور و بروز ندارند، حتی پیشنهاد می‌کنند که اصولگرایان دو گروه بشوند و با هم رقابت کنند که این حرف خیلی ساده‌انگارانه و ساده‌لوحانه است. اصولاً من بارها اعلام کرده‌ام و الآن هم می‌گویم که تفکر اصلاح‌طلبی مردنی نیست و زنده است و کار می‌کند. نکته دوم این‌که ما اصولاً مدعی نیستیم که همه اصلاح‌طلبان باید فعالیت سیاسی‌شان را کنار بگذارند!

هلند؛مقصد جدید مسئول نفتی!

روزنامه جوان نوشت : یکی از مسئولین برجسته وزارت نفت که در دوره وزارت سید مسعود میرکاظمی به یکباره از رتبه کارشناسی یکی از مجموعه های این وزارتخانه به مقامی بسیار بالا صعود داشته است ، دست به اقدام عجیبی برای فرار از برکناری زده است. نامبرده با ارائه طرح مطالعاتی خود به این وزارتخانه قصد دارد به بهانه مطالعات پژوهشی خود در زمینه انرژی، دو سال را در هلند سپری کند تا برچسب برکناری به وی زده نشود. براساس این گزارش ، وی از جمله مسئولینی است که پس از قلعه بانی در سیبل برکناری قرار دارد و پس از انتصابش در وزارت نفت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت زیرا نه جایگاه سازمانی پست فعلی خود را دارد و نه از لحاظ تبحر و آگاهی کار برای این سمت مناسب بود.

دستگیری یکی از عوامل طالبان

روزنامه جوان در خبر دیگری آورده : چندی پیش یکی از اتباع افغانستان و از اعضای طالبان که به صورت قاچاق وارد ایران شده بود ، دستگیر و تحویل مراجع ذی ربط شده است. وی در اظهارات اولیه خود گفته است که در سال 88 در یک تیم 18 نفره گروه طالبان در افغانستان فعالیت داشته و در یک عملیات یک زن و مرد فرانسوی را گروگان گرفته و پس از آزادی 11 نفر از همرزمان خود این زن و مرد را تحویل داده و سپس خود به صورت قاچاق وارد ایران شده است.

سقوط 4 پله‌ای فضای کسب‌وکار در ایران

روزنامه شرق با اشاره به اعلام سقوط 4 پله ای ایران در فضای کسب وکار توسط بانک جهانی نوشت: هر چند که برنامه‌ریزان دولتی اقتصاد در ایران بر این باورند که تمام شاخص‌های اقتصادی در نقطه بهینه قرار دارند، اما همواره کارشناسان با انتقاد از این ادعا بر این باور بوده‌اند که فضای کسب‌وکار در اقتصاد ایران شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند. در همین راستا بانک جهانی در جدیدترین گزارش «فضای کسب‌وکار 2012» از سقوط چهار پله‌ای ایران از نظر فضای کسب‌وکار در میان ۱۸۳ کشور جهان خبر داد و از سوی دیگر نوشت که آغاز کسب‌وکار، اخذ وام و دریافت مجوز ساخت و ساز در ایران آسان‌تر شده است.

 وزیر خارجه بحرین: شورش به آمریکا رسیده چرا اوباما کاری نمی کند!

روزنامه کیهان نوشت:روزنامه واشنگتن پست از قول وزیر خارجه بحرین مدعی شد آمریکا باید مقابل ایران بایستد و خطوط قرمز خود را نشان دهد. واشنگتن پست مدعی است با خالد بن حمد آل خلیفه گفت وگو کرده و وزیر خارجه بحرین در این گفت وگو اظهار داشته است:« اوباما به ایران هشدار داد که بهای توطئه برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن را خواهد پرداخت. اما آمریکا چه کاری انجام می دهد تا به ایران نشان دهد که واشنگتن جدی است؟ نیروهای شما در عراق بارها در عملیات تروریستی تلفات دادند و هنوز ما پاسخ مناسبی از جانب شما ندیدیم. این موضوع واقعا جدی است و به خاک شما رسیده است.» شیخ خالدبن حمد آل خلیفه می افزاید علی غلام شکوری (فردی که از سوی آمریکا متهم شده) چهره تازه ای برای ما نیست و منابع اطلاعاتی بحرین از فعالیت های وی در منطقه آگاهی داشتند.

تحریف رهنمود امام خمینی (ره) توسط اصلاح طلبان

روزنامه کیهان در خبری آورده : رسول منتجب نیا قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی با تحریف شأن نزول کلام حضرت امام مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است» گفت: عده ای از جمله معروف امام(ره) مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است» سوءاستفاده می کنند، چرا که منظور امام خمینی(ره) افرادی بوده است که سابقه و گذشته بدی داشتند و در حال حاضر توبه کرده و به مسیر صحیح بازگشته اند. وی در ادامه افزود: امام(ره) هرگز چنین نظری نداشتند که با افرادی که 50 سال سابقه مبارزاتی و عملکرد مثبت داشتند برخورد شود و آنها کنار گذاشته شوند.

مجلس دانش‌آموزی یا مجلس بزرگان؟!

روزنامه اعتماد با اشاره به برگزاری مجلس دانش آموزی نوشت: اجلاس مجلس دانش‌آموزی چند روز پیش در حالی با حضور رئیس‌جمهور و اعضای دولت برگزار شد که شنیده شده بیش از نیمی از نمایندگان حاضر در جلسه افراد غیر دانش‌آموز و بزرگسال بوده‌اند! این در حالی است که مجلس دانش‌آموزی از دوره اصلاحات و با هدف مشارکت دادن دانش‌آموزان در عرصه‌های اجتماعی تشکیل شده بود. همچنین فعالیت‌های دبیرخانه این مجلس طی سال‌های اخیر بشدت کاهش یافته و جلسات آن نیز بطور غیرمنظم تشکیل می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *